Ga naar inhoud

Sjoerd onder t mes


De-Lionlopjes-gek

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een vraagje ik heb na wat zoeken nu een dierenarts gevonden waar ik sjoerd ga laten castreren. Heeft iemand ervaring met het dierenziekenhuis in rotterdam? Ze willen hem alleen eerst helemaal checken voordat ze hem willen helpen. Om zeker te weten dat hij gezond is(dit geeft trouwens geen extra kosten) Is dit gebruikelijk? Ik vind het eigenlijk wel prettig dat ze niet zomaar gaan castreren. Ben erg zenuwachtig, omdat dit stiekumpjes toch wel mn lievelingetje is. Ze gaan een gas-narcose gebruiken. Ben daar naar op zoek gegaan omdat ik daarover hier veel positieve reacties hoor. pff veel te spannend dit allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat je verteld klinkt mij erg goed hoor! Gasnarcose is idd het veiligst, dus dat zit wel goed. Loopt allemaal wel goed hoor, een castratie van een ram ,is een redelijk eenvoudige ingreep. Ze moeten alleen een slipje in de ballen maken, dus de buik hoeft helemaal niet open gemaakt te worden en ze herstellen heel erg snel van gasnarcose.

Succes hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een vraagje, Sjoerd word later gekoppelt met een voedster, die 2 kunnen het door de hokken heen al prima met elkaar vinden. Alleen wil ik er nog een voedste bij koppelen. Hoe moet ik dit aanpakken. Sjoerd en die voedsters is geen probleem, hij is een schat voor elk konijn, zelfs andere mannetjes. Aleen 1 voedster is een krengetje en die kan het met tot nu toe geen een konijn vinden (op sjoerd na). Is het dan onmogelijk om die erbij te koppelen? Hebben jullie tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjoerd is thuis, en al lekker aan het eten!! Jippie dat gaat dus goed.

Enige probleempje is dat hij zowat continu eraan zit te likken en knauwen, dus is mn man nu weer terug naar t ziekenhuis en krijgt hij een kraagje om. Pfoe ik ben echt opgelucht dat ie weer lekker thuis is en aan het eten is!

Nog 1 vraagje Sjoerd zit altijd buiten, alleen nu zei de arts dat hij warm binnen moet zitten en als t nodig is zelfs een kruikje? Lijkt me niet zo handig bij een buitenkonijn toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het zo goed gaat met Sjoerd! Pas alleen wel op met het kraagje, 1 van onze konijnen moest die ook om (was dan wel een vrouwtje die hechtingen eruit trok) maar zij kon hem half af krijgen met haar pootjes. Zo'n ding zit met een touwtje vast dus... Zij heeft uiteindelijk krammetjes gekregen en moest een dag of 4/5 een sok aan.

Ze leek toen een beetje op een tekkeltje:blink: Maar het hielp wel goed.

Het kostte wel een paar sokken want ze knagen er natuurlijk wel aan.

Succes verder en ik hoop dat hij het kraagje braaf laat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .