Ga naar inhoud

Konijn plast en poept ineens altijd naast de bak


LaurieV

Aanbevolen berichten

help!


 


Sinds een aantal weken is het echt niet meer te doen met mijn rammetje. We hadden altijd 2 kattenbakken voor hen waar ze heel goed op gingen, ik vond nooit een plasje ernaast alleen soms per ongeluk als ze er over hingen. 


keuteltjes wel regelmatig door de ren maar daar kan ik mee leven.


 


Maar de laatste tijd ligt er dus elke morgen en eigenlijk heel de dag door heel veel plas op de grond tussen de 2 bakken. Ik heb ze al verplaatst maar dan gaat hij gewoon aan de andere kant in de hoek plassen. Het lijkt wel of hij weigert om nog op die bakken te gaan. 


Het is de laatste dagen ook echt heel veel urine, dat je niet zomaar met een papiertje kan wegnemen.


 


Ik was al aan het denken aan een blaasprobleem dus we gaan sowieso deze week naar de DA, ook voor hun inentingen.


 


Ik heb altijd houtkorrtels in de bakken gehad en dat ging altijd goed, ik wisselde af van merken en soorten. Nu weet ik dus niet of het aan deze zak korrels ligt dat hij er niet meer op wil, zou het kunnen dat het vreemd ruikt of zo voor hem?


Ons ander konijn gaat wel netjes op de bak.


 


Ik ben echt ten einde raad, het stinkt hier elke dag vreselijk en als we gepoetst hebben is het na een uur al weer vol plas...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik jou was inderdaad even naar de DA gaan en hem even nalaten kijken. Hier op het forum ging het laatst over een soortgelijk probleem. Toen vertelde iemand dat hij/zij gelezen had dat konijnen een geheugen van twee weken hebben of zoiets...dus misschien is je konijn het wel gewoon 'vergeten'. Dan kan je het opnieuw aanleren door alle ontlasting e.d. In de bak te leggen, dan moet het goedkomen denk ik! Als dat nou ook niet werkt kun je overwegen zo'n konijnencursus te nemen...al vind ik dat zelf wel ietsje vergaand :)

Succes!

Jilles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .