Ga naar inhoud

Natte pootjes-vacht


Marisa

Aanbevolen berichten

Hallo. Misschien een domme vraag, maar ik zit met het volgende dilemma...

Mijn konijntjes zitten dus buiten in een ren en hebben dus een hokje om in te schuilen. Als het veel regent, zoals nu het geval is... dan worden hun pootjes en vacht nat (logisch, haha). Zo kruipen ze dus in hun hok en dan wordt alles nat vanbinnen. Het is natuurlijk niet te doen om alles ELKE dag te verversen en het is ook vervelend dat alles zo vlug nat wordt in hun hok. Is er geen manier om dit te voorkomen? Opsluiten in hun hok als het regent is geen optie... Elke keer hun pootjes afdrogen met een handdoek als ze in hun hok gaan, is ook niet te doen:hmmm:. Misschien moet ik meer bodembedekking gebruiken zodat het vocht beter opslorpt? Allé, ik weet het dus niet... Als iemand tips heeft, is dat altijd welkom...

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, in hun slaaphokje ligt redelijk wat zaagsel (als mijn pak op is, schakel ik over op Aubiose) en daarover heen stro en inderdaad dit blijft redelijk droog. Hoewel ze daar constant keutelen en urineren, want ik kan het hen niet afleren. In de rest van hun hok ligt een laagje zaagsel, maar volgens mij veel te weinig. Het probleem is, dat wanneer ik er meer inleg, dit uit het hok kan vallen telkens ik de deur open doe. Heb nu gevraagd aan iemand om een boordje te maken zodat alles in het hok blijft en dan kan ik daarna misschien wat meer bodembedekking gebruiken dan nu het geval is. Dus jullie denken dat het dan beter gaat zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .