Ga naar inhoud

Verlamming achterhand


Vloems

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Toen ik gister avond thuis kwam, vond ik mn mooie grote konijn in een rare zithouding: hij zat echt op zn kont, met zn achterpoten vooruit. Hij kon niet meer lopen met zn achterpoten (hij sleept zn achterhand achter zich aan) en had geen controle over zn blaas. Ik heb m meteen mee genomen naar een dienstdoende dierenarts.

Deze vermoedt dat ie zeer waarschijnlijk een beschadiging aan zn ruggemerg heeft opgelopen, door een verkeerde beweging (een te ruwe sprong of een schrikreactie). Dit omdat hij verder geen andere klachten heeft en het erg acuut is ontstaan. Daarom denkt hij ook niet aan ec oid. Hij heeft een injectie gekregen en verder metacam meegekregen, tegen pijn en om de vermoedelijke zwelling in zn ruggemerg tegen te gaan.

Nu moeten we kijken hoe hij reageert, zou binnen vier dagen moeten opknappen, anders is er weinig hoop volgens da. Hij lijkt nergens last van te hebben, eet en drinkt, maar kan zich amper voortbewegen. Ik vind het erg sneu om te zien. Heeft iemand nog tips of ervaring mbt dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben dit zelf ook met de Vlaamse Reuzen gehad en pas met onze oude Rijnlander dame. Ook opeens slepen met de achterhand. Volgens onze dierenarts komt dit door hun grootte. Teveel mee doorgefokt, geen gezonde konijnen meer en krijgen dus doordat ze zo groot zijn vrij snel last van de gewrichten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook zo'n situatie gehad maar dan met een klein konijntje. Waarschijnlijk ook net verkeerde sprong gemaakt.


Ik heb dat konijn in een zeer klein hok gedaan zodat de rug ook niet belast kan worden. 


Wat er bij mij alleen misging is dat het konijn urinebrand kreeg doordat hij zijn urine liet lopen maar de eerste 3 á 4 dagen durfde ik hem echt niet uit het hok te halen om te wassen. Toen hij weer begon te huppen ben ik begonnen met de urinebrand te bestrijden.. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben dit zelf ook met de Vlaamse Reuzen gehad en pas met onze oude Rijnlander dame. Ook opeens slepen met de achterhand. Volgens onze dierenarts komt dit door hun grootte. Teveel mee doorgefokt, geen gezonde konijnen meer en krijgen dus doordat ze zo groot zijn vrij snel last van de gewrichten.

Ja dit zei deze dierenarts ook, dat het bij grote nijnen vaker zo voorkomt. Mag ik vragen wat er met deze konijnen gebeurd is? Zijn ze opgeknapt? Zo niet, dan hebben ze toch geen leven meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook zo'n situatie gehad maar dan met een klein konijntje. Waarschijnlijk ook net verkeerde sprong gemaakt.

Ik heb dat konijn in een zeer klein hok gedaan zodat de rug ook niet belast kan worden. 

Wat er bij mij alleen misging is dat het konijn urinebrand kreeg doordat hij zijn urine liet lopen maar de eerste 3 á 4 dagen durfde ik hem echt niet uit het hok te halen om te wassen. Toen hij weer begon te huppen ben ik begonnen met de urinebrand te bestrijden..

Fijn dat je nijn er weer bovenop is gekomen! Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .