Ga naar inhoud

Vrouwtje berijdt mannetje??


Sieg

Aanbevolen berichten

Hey ik heb 2 konijntjes die samen wonen in een hok. Ze heten Bubbles en Bolletje.

Bubbles = vrouwtje

Bolletje = mannetje

Dat gaat heel erg goed, het zijn beste vriendjes. Bolletje is sinds een maand ofzo gecastreerd. Sinds dien is hij er niet meer achterop gaan zitten, maar vandaag zag ik opeens dat het vrouwtje het mannetje aan het berijden was :blink:

Na een tijdje ging het andersom, maar het Bolletje stopte snel.

Nu is het zo dat het Bubbles steeds bovenop Bolletje gaat zitten totdat die het overneemt, dan gaat ze met dr kontje omhoog liggen zodat Bolletje zn gang kan gaan. Maar hij stopt steeds snel omdat ie eigenlijk geen zin heeft denk ik (geen hormonen omdat ie gecastreerd is).

Meteen als Bolletje stopt met 'rijden' wordt Bubbles boos en gaat boven op hem zitten... om het voorbeeld te geven ofzo :blink:

Ze zijn nu allebei ongeveer 4 maanden oud, dus ik denk dat Bubbles gewoon rijp is geworden en actie wil! Maar dit had ik toch niet verwacht en vraag me af of dit normaal is, want het gaat er best hard aan toe! Ze bijten zich vast in elkaars vacht en jagen mekaar op. K maak me zorgen dat ze elkaar pijn gaan doen net zoals dat bij 2 mannetjes altijd gebeurd.

Iemand ervaring hier mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten al vanaf het begin bij elkaar, ze zijn samen opgegroeid . Ze liggen altijd tegen elkaar aan te slapen en geven likjes enzo. Ik zou het raar vinden als dominantie nu opeens een probleem wordt, das toch alleen bij 2 mannetjes?

Ruimte hebben ze meer dan genoeg. 2 verdiepingen zelfs dus ze kunnen elkaar makkelijk even ontlopen. Zie foto's:

http://www.bunnybunch.nl/community/fotohoekje/7676-bubbles-bolletje.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaah ze zijn mooi! dominantie kan ook bij vrouwtjes hoor.. een van hun wil dan gewoon de baas spelen of allebei haha=) Maar dat lieve gedrag veranderd soms heel erg als ze in de puberteit komen hoor.. dat is hier ook zo jammergenoeg.. Het is ook vast geen uitzondering.. maar ik weet ook niet of dat het bij jou is.. miss weet iemand anders het.. succes met ze iig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop het ook voor je.. iemand zei laatst nog tegen me dat de puberteit ongeveer een halfjaar duurt(of tot ze 1 jaar oud zijn ongeveer).. en kan volgens mij al wel beginnen bij 4 maanden als ik het goed heb.. Ik zou als ik jou was wel even goed in de gaten houden of ze ook wontjes krijgen en dat het niet te erg word:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik denk (verbeter me als het niet goed is) is dat je voedstertje rams is.... ze wil sex zeg maar. Op dat moment wil ze dus dat het mannertje op haar gaat rijden, maar je mannetje doet dat volgens haar niet goed genoeg (zij wil misschien zwanger worden ofzo en wil dat hij echt zn best doet) als die dat dan niet goed doet wordt ze idd boos en wil dat hij verder gaat.

Dat ramsheid is hier ongeveer om de 2 weken (als ik het goed zie bij Minou) maar verschilt erg in de uitwerking. De ene keer haalt ze de kooi helemaal overhoop...dag of 3. Of ik zie het aan het cirkelen om Snuffel (ram) heen. Heel af en toe gaat zij ook op hem rijden, zodat ze bereden wordt door Snuffel.

Maar dat ramsheid is een dag of 4 denk ik. En heb dus het idee om ongeveer de 2 weken (minou is hier nog nooit schijnzwanger van geworden, ik hoop jou Bubbles ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik denk (verbeter me als het niet goed is) is dat je voedstertje rams is.... ze wil sex zeg maar. Op dat moment wil ze dus dat het mannertje op haar gaat rijden, maar je mannetje doet dat volgens haar niet goed genoeg (zij wil misschien zwanger worden ofzo en wil dat hij echt zn best doet) als die dat dan niet goed doet wordt ze idd boos en wil dat hij verder gaat.

Dat ramsheid is hier ongeveer om de 2 weken (als ik het goed zie bij Minou) maar verschilt erg in de uitwerking. De ene keer haalt ze de kooi helemaal overhoop...dag of 3. Of ik zie het aan het cirkelen om Snuffel (ram) heen. Heel af en toe gaat zij ook op hem rijden, zodat ze bereden wordt door Snuffel.

Maar dat ramsheid is een dag of 4 denk ik. En heb dus het idee om ongeveer de 2 weken (minou is hier nog nooit schijnzwanger van geworden, ik hoop jou Bubbles ook niet)

oh.. kunnen voedsers alleen rams zijn als er een man bij is.. of ook als er verder alleen voedsers zijn.. en wat gebeurd er dan(vraagteken:$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb hier een gelijkaardig probleem hoor, Clicquot is ook een ware ... en probeert een keer of 3 per dag op Merlot te rijden, wel altijd achterstevoren. Soms laat hij haar maar wat doen en soms gaat hij erachteraan. Dat stuiven hier 2 konijnen door het huis en moeten wij effe aan de kant :) Nu Merlot is gecastreerd op 3 maanden en onderneemt sindsdien geen serieuze pogingen om te rijden, Clicquot wil wel,maar krijgt dus niks :) Het is niet erg, zolang ze genoeg plaats hebben, wat bij jou duidelijk het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .