Ga naar inhoud

Stampertje


jolx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik samen met mijn vriend een konijntje opgehaald, het is een mannetje van bijna een jaar (hij is geboren in april). Nu heb ik vanmiddag en vanavond veel opgetrokken met het beestje en dat is allemaal goed gegaan. Mijn vriend heeft vanochtend veel met het beestje opgetrokken en dat ging ook allemaal goed, hij moest vanaf vanmiddag werken. 

Nu komt mijn vriend net terug van zijn werk en hij kan niet bij het konijn in de buurt komen zonder dat hij begint te stampen. Zou dit kunnen zijn omdat het donker is? Ik hoop dat het morgen in het licht weer beter gaat in ieder geval, want ik vind het een erg lief konijn en ik hoop daarom dat hij ook voor mijn vriend zo lief kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze stampen, betekent het dat ze gevaar zien en de anderen willen waarschuwen / het 'gevaar' weg willen jagen. Of ze kan boos zijn, bij mijn konijnen


stampt Snickers ook wel eens als ze het ergens niet mee eens is en ze dat wil laten blijken.


Het is vast geen blijvend iets; als ze wat meer gewend is aan het donker en door heeft dat er geen kwaad van jullie komt


stopt ze daar vast mee. Tot dat is het misschien een idee om duidelijk te maken dat je naar haar toe gaat door bijvoorbeeld


al wat tegen haar te praten voordat je echt in haar buurt bent, zodat ze weet dat je eraan komt?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen we nu ook inderdaad, lopen eigenlijk altijd pratend naar hem toe. Maar hij is ons vandaag telkens al komen begroeten als we naderden en we hebben lekker veel geknuffeld vandaag :) Schrok er een beetje van, is het eerste konijntje dat we hebben en we willen graag goed voor hem zorgen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .