Ga naar inhoud

wazig vlekje op oog


Lia

Aanbevolen berichten

Ik hielt Anouk toennet vast en keek in haar oog die vaak erg klein blijft en zij soms dicht knijpt.

Ik zie dus op haar oogkast (zo heet dat toch wat vor je vlies zit om je oog te beschermen) een wazig klein vlekje. Zou dat een beschadiging kunnen zijn van een kat of heb ik ook kans dat zij blind word aan die oog ??

Ze is verder gewoon, nu loopt ze los en heeft weer de 5 min tik.

Maar gisteren was ze erg puberig, bijten en krabben enzo. Niks pikken en nu vanmorgen weer. Ze is een beetje geirriteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

net een vlekje, ken je dat als je zelf last heb van slaap? dat het soms over je pupil zit en moet je je ogen ff uitwrijven. Hoe het eruit ziet als jouw slaap in je oog zo ziet het eruit bij haar maar bij haar is het geen slaap.

Mijn vriendin zei: kan best een ontsteking zijn hoor, houd het in de gaten ga anders ff naar de da.

Ik dek dan als het niet over gaat ook met haar naar de dokter ga want mijn beide katten moeten ingeënt worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee is het echt niet.

Het is ook te onduidelijk voor een da aan de telefoon. Dus ik kijk het deze week aan anders gaat ze met de katten mee.

Het zit mij echt niet mee deze mnd :(:( pluisje die werd geholpen en het gevoel heb dat zijn gebit nog steeds niet goed is. Hij niet zo actief is maar hij is van zichzelf al rustig.

Nu anouk onverwachts en dan nog de enting (das geen probleem) maar mijn kat zeurt de laatste tijd zoveel aan eten en word daardoor dik en zijn buik voelt hard aan. Dus het is 1 en al medisch maand !!!

1 ding weet ik wel ik neem niet meer zoveel huisdieren. Qua financieel lukt het wel maar straks woon ik op mijn zelf en de zorgen die ik altijd maak voor mijn dieren, soms lijd ik er zelf onder inderdaad.

Ik zit ook te denken om 1 groep muizen weg te doen, maar er zit 1 muis tussen die ik graag bij mij wilt houden (klinkt cruw maar de andere 3 doe ik dan pas weg als de 4de die ik NIET weg wil doen overleden is. Er is iets aan de hand met het muisje waardoor ik niemand toevertrouw om deze muisje te geven en ik ken haar door en door. De andere heb ik gewoon echter gen band mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lijd zelf soms ook onder al die konijnen hoor! 10, da's toch iets te veel van het goede vind ik... Om eerlijk te zijn met sommige van m'n konijnen heb ik ook lang niet zo'n hechte band mee als anderen. Tjah, als ze je aanvallen...

Maar nu gaan we behoorlijk off-topic he! Hopelijk deze week met Anouk haar oog goed nieuws!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik moet inderdaad rustig aan doen want miss maak ik mij te druk om dingen.

Ik heb zelf namelijk vaak last van mijn maag, Het begon eerst 2 weken voor mijn menstruatie en nu komt het af en toe op en als ik mij druk maak. Ik ben bij de dokter geweest en werd verwezen naar het ziekenhuis daar gaan ze op 9 Nov mijn boven boven via een echo onderzoeken. Dus door dit probleem van mijn zelf moet ik gewoon rustiger aan doen. En sja soms doe je dat niet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

afwachten, ik had haar net in mijn handen en keek weer ff en zat er nog en wreef aan haar oog(veilig) en gaat niet weg.

je kan niets anders doen dan afwachten idd... Niet te druk maken hoor meid. Je ziet dat 't niet gezond is he :$ Maar ja ik moet naar mezelf kijken :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja huisdieren brengen nou eenmaal veel werk, tijd en zorgen met zich mee...Je bent niet de enige... Moos is al een tijd 'anders' en moeilijk te hanteren, en vandaag deed Sammy effe lekker mee met die ongein...af en toe...:(

:evilbunny::whip: Hahahaha, da's een geintje hoor! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah joh hoe anouk soms kan zijn heb je inderdaad een zweepje nodig hihi alleen doe ik het niet !.

Ik hop echter dat het wel goed gaat straks samen anders moet zij er ook aan geloven daar ben ik echt bang voor omdat de ingreep groter is

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet je neit teveel zorgen maken daardoor kan je ook last van je maag krijgen .. een soort van stress uiting .. met pluisje komt het echt wel weer goed

mijn hond is voor 2 weken terug gecastreerd ook onder narcose en je wil neit weten hoe zon inpact het eigelijk heeft op een dier hij is waarschijnlijk nog van slag die hond van mij was pas na 4 dagen weer een beetje zichzelf , de d,a heeft ook zijn gebitje gedaan toch nou ga zelf maar even naar de tandarts dan heb je ook even geen zin om actief te doen en dan de narcose er over heen thja dat klapt er gewoon goed in , dan anouk dat is gewoon een troela met haar gedrag wat dat betreft een echte voedster hihi net bibi de ene dag peos lief de andere dag een sekreet om het maar even netjes te zeggen . ik denk dat je je nu ook nog niet teveel moet nadenken over de toekomstige koppeling waarschijnlijk als ze gekoppelt zijn is anouk weer helemaal de oude hoor .. en de kat kan wel zeuren om meer voer maar als hij al genoeg krijgt meot hij daar ook maar geneogen mee nemen zo zimpel is dat

Link naar reactie
Delen op andere sites

over de kat ben ik het niet mee eens.

Kan zijn dat er iets is met zijn darmen maar kan ook zijn dat hij niet voldoende voeidng uit zijn voer krijgt. Een kat word ouder en moet je rekening houden met wat je geeft.

Er zijn genoeg katten die worden 20 met thuismerk voer en een ander bv weer niet.

Ik moet toch naar de voor een enting voor de katten kunnen ze gelijk er naar kijke is niks mis mee. hoop natuurlijk niet dat ze wat vinden zal denk ik niet maar je bent toch vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

het vlies wat over je oog heet het oogvlies of net vlies

Dat klopt niet helemaal, Shanty. :baby: Het doorzichtige vlies over de voorkant van het oog heet hoornvlies, het hele vlies om het oog heet idd oogvlies. Het netvlies zit aan de binnenkant van je oog, daarop wordt het beeld geprojecteerd. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad een beschadiging. Hij legde het zo mooi uit maar ben het al vergeten want ik weet nooit zo goed de volgorde van het oog.

Maar hij heeft het met een apart spul bekenen en als er een beschadiging op het vlies zit wat voor in zit dan kon je dat zien maar het spul vloeide mooi over de lid heen. (zeg maar de beschermlaagje) en hij keek op of alles goed was met haar traanbuis en die was niet verstopt of.

Dus alles is goed ik moest in de gaten houden of de huid rond haar oog(traanplek) niet kaler word en goed actief is.

Dat is ze normaal wel alleen afgelopen vrijdag had ze 1 dag dat ze erg stil was, at wel maar was niet gek op haar andijvie en witlof. Het duurde een dag dat ze zo was. En nu na de da bezoekje is ze weer zo

Weten jullie wat het zou kunnen zijn??

Toen ze alles toe liet bij de da voelde haar buikje gelukkig lekker zacht. niet hard ofzo. Nu eet ze ook hooi maar rent niet door het huis wat ze dagelijks wel doet. En zo was ze afgelopen vrijdag ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .