Ga naar inhoud

Eet bijna geen biks meer


Drien

Aanbevolen berichten

Diesel eet sinds paar dagen bijna geen biks meer.. terwijl hij ervoor alles op at (toegelaten hoeveelheid).

Zijn sla en witlof eet hij wel nog en zijn hooi ook redelijk. Snoepjes enz dat komt hij ook 'vragen'.
Hij keutelt nog goed, maar wel niet zo veel als ervoor.

Moet ik mij hier zorgen over maken? Of zou dat gewoon een fase kunnen zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een fase zijn. Een enkele keer gebeurd het hier ook wel dat ze tijdelijk even wat minder trek hebben in hun brokken. Maar een ander merk brokken zoals SS of Beaphar Care+ gaat er dan wel goed in. Normaal gesproken geef ik HFST. Eten ze geen enkele brok goed en word ook groente en hooi minder goed gegeten, dan gaan bij mij toch wel de alarmbellen rinkelen. Er kan namelijk ook sprake zijn van haken op de kiezen of wat anders. In dat geval kan een dierenartsbezoek niet uitblijven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

As ik het zo hoor klinkt het wel een beetje als haken, ik zou als ik jou was je konijn even wegen en morgen of overmorgen nog een keer. Als hij afvalt of andere dingen ook niet meer eet gelijk naar de da gaan.

Mijn konijnen hebben nooit een fase dat ze zonder reden ineens geen brokjes meer eten, er is dan altijd wat aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei?

maar andere harde brokjes (dat is eigenlijk Junior eten, maar ik geef hem dat als extra snoepje, is altijd gezonder hé?) en stukjes papaja en rozijntjes eet hij wel nog.. Dus als hij haken zou hebben, zou hij dat toch ook niet eten hé? Of ben ik verkeerd?

Ik ga proberen zijn gewicht in de gaten te houden, maar dat is niet simpel want hij laat zich niet pakken. Ik moet hem altijd lokken op de keukenweegschaal (die ik op de grond zet). Soms lukt dat en soms niet :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat andere harde dingen nog wel gegeten worden zegt niet zo heel veel. Mijn ram eet verder ook gewoon alles als hij haken heeft, zelfs een haak dwars door zijn tong hield hem niet tegen zijn lekkere snoepjes gewoon te eten. Ik zou het dus zeker even na laten kijken.


Wat ik hier trouwens ook wel merk is dat biks minder goed gegeten wordt soms als ze in de rui zijn en teveel haar binnen hebben gekregen, dat zou dus eventueel ook een optie kunnen zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat is wel heel serieus dan!!
Jammer dat ik het zelf niet even kan nakijken.. Maar dan moet ik het zeker in de gaten houden. Maar ik mag niet te lang wachten hé..

Is er nog iets waar ik aan kan merken dat hij haken zou hebben?

Ja was ook al aan't denken dat het misschien iets zou te maken hebben met de rui..  ik weet het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn (9) wil sindskort ook z'n biks niet meer eten. Hij deed dit al eerder een keer toen ben ik van ss voor volwassenen naar de 4+ variant overgestapt.


Dat heeft hij een tijd gegegeten en nu is hij het weer zat. Ik heb nu ook maar weer ander voer gehaald. DA zei dat zeker oudere konijnen voer zat kunnen zijn, ook


al hebben ze het jaren gegeten. Weet niet hoe oud jouw konijn is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn konijnen nog niet zo lang had en nog op zoek was naar de 'beste' biks, merkte ik dat ze toen alles na een tijdje beu werden en het dan ook lieten liggen: Beaphar, Cuni Complete, Mixvoer, ... Dat ging dan één of twee maanden goed, nadien waren ze het beu. Sinds ik met Science Selective begonnen ben (ongeveer een jaar terug) gaat alles veel beter, ze worden het niet beu en er blijft niets meer liggen. Dus als de dierenarts haken kan uitsluiten kan het ook aan z'n smaak liggen hoor. Welk voer geef je nu? Het is altijd een beetje zoeken welk voer het best bij je konijn past.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh dat is geen merk ofzo dat ik geef.. Dat zijn zo gewoon konijnenkorrels hoe wij dat in volksmond hier noemen..

Dat ligt in ne bak waar je zelf je kilo's moogt uitscheppen.

Wel goed nieuws: toen ik gisterenavond thuis kwam, was zijn bakje zo goed als leeg :goed:  en heb hem deze morgen gewogen.. Dus ik ga het nu nog paar dagen bekijken. En dan eens proberen met andere brokjes ofwel naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Diesel juist moeten achter laten bij de dierenarts :(

Toen mijn vriend thuis kwam, zag hij dat Diesel totaal geen biks had gegeten en maar beetje groenten. Hij had wel zen kooi overhoop gehaald. Nadat hij uitgelaten werd, ging hij futloos onder in zen kattepaal liggen. Onmiddellijk naar dierenaers gebeld en gelukkig dadelijk kunnen gaan. Hij zou last hebben van verstopping, denkt ze. Voor de rest was alles in orde. Moet nu dwangvoer en medicatie krijgen..

Ocharm beestje :( dat ik hem daar moest laten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Laura,   ja de dierenarts heeft dat nagekeken en alles is in orde..  toch bedankt voor de raad

Gisteren heeft hij weer niks gegeten of gedronken :(  dezemorgen nog eens gebeld, had hij ondertussen toch alweer eens gedronken en geplast.. maar voor de rest nog altijd niks :( dus niet zelf eten en al helemaal geen kakje.. 

 

 

Oh trouwens ook veel succes morgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

GOED NIEUWS :party:


ik mag mijne kleine schat sffs gaan halen!! Hij eet al zelfstandig sinds gisterenavond en hij is sinds deze middag terug aan't keutelen.. :D jippiieee..


en hij heeft zen karaktertje al terug :wink2:


Ik kan niet wachten tot het 18u is! We moeten het uiteraard thuis nog in de gaten houden.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .