Ga naar inhoud

Vreemd gedrag van voedster


Gast

Aanbevolen berichten

Onze ex ram van bijna 1 jaar heeft sinds 5 maanden een lieve voedster. 
De koppeling ging prima, wel erg veel rijden (door de ex ram op de voedster) maar dit ging vanzelf over.

Het is een lief stel en echte maatjes, wassen, kroelen en samen spelen.

 

Maar sinds 2 weken is er iets veranderd, mijn voedster vertoont vreemd gedrag.

Ze is 4 weken terug begonnen met plukken van haarzelf.

Toen ik de kooi schoongemaakt heb begon het even later weer, maar toen was ze echt een nestje aan het maken.

Ze zal schijnzwanger zijn want het is onmogelijk dat ze zwanger is.

Sinds 2 weken rijd zij op het rammetje, dit tot vervelends aan toe, ik merk dat hij het vervelend begint te vinden.

Nu heb ik vandaag gezien dat ze behoorlijk aan het sproeien is.

Ze rent constant achter hem aan en hij heeft niet de kans om zich te verplaatsen, ze gaat bovenop/ tegen hem aan zitten om hem te wassen en als hij zich verplaatst rent ze er weer achter aan om weer te wassen.

 

Ze hebben een erg groot hok met 2 verdiepingen en een grote ren 3 meter lang en ongeveer 50 cm 

Vandaag nog een grote ren besteld zodat ze dadelijk nog meer ruimte hebben.

Daar zal het niet aan liggen.

 

Wie kan mij helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts ;)

Dit klinkt alsof haar hormonen opspelen. Daar hoort niet alleen een nestje maken bij, maar ook rijden een sproeien en dat opdringerige gedrag lijkt me ook niet gek. Ze wil iets van hem wat hij haar niet kan geven. Daar kan ze ook gefrustreerd en sacherijnig van worden, dat zie je ook wel eens. (Niet bij alle konijnen hoor, mijn niet gecastreerde voedster heeft daar ook geen last van en is alleen maar heel lief met haar mannetje en niet sacherijnig als ze schijnzwanger is. Maar dit hoor je wel veel. )

Castratie zorgt ervoor dat ze geen nestjes meer maakt, niet meer sproeit en waarschijnlijk ook niet meer zal rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .