Ga naar inhoud

Maagdenpalm gegeten :(


Eva93

Aanbevolen berichten

Teddy heeft net per ongeluk 2 blaadjes van een tak maagdenpalm gegeten.


Het was de enige tak in de tuin, ik denk niet goed weggehaald vorige keer.. Er zaten nog geen paarse bloemetjes in, alleen puur de tak met de blaadjes..


Nu lees ik dat het matig giftig is, wat moet ik doen?  :s


Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zekerheid even met een dierenarts bellen... als ze nu al niet veel kunnen doen dan weten ze in ieder geval wel al wat er aan de hand is mocht het toch misgaan en je met spoed die kant op moeten.


 


Geef je Teddy normaal wel eens groente? Volgens mij is het dan goed om ze nu alvast ook wat te geven, ik heb wel eens gehoord dat het wat 'aanlengt' als ze gewoon veilig voedsel eten. Maar overleg dat anders ook even met de dierenarts, we zijn hier wat dat betreft ook gewoon maar amateurs natuurlijk.


 


En blijven opletten uiteraard... alles wat anders is (slap, trillen, stuiptrekken.. naja alles anders dan 'gewoon') meteen naar de DA.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is op het moment bezig om aan witlof te wennen, andere groensoorten zijn nog niet gelukt. Paardestekken kan ze altijd prima verdragen, daar heb ik gedroogde van liggen en daarvan heeft ze nu een speelbal vol van gekregen.. Ik kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik die maagdenpalm over het hoofd heb gezien.. 


 


Dan zo ook maar even de dierenarts bellen ja, weet hij in ieder geval wat er is en misschien heeft hij nog advies. 


 


Hoelang moet ik extra goed opletten? Is met 24 uur de grootste kans dat het nog kan misgaan weer voorbij?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef... ook even vragen. Bij paddenstoelen is het geloof ik tussen de 1 en 3 uur dat het zichtbaar kan worden, maar bij planten enzo geen idee. Matig-giftig kan ook van alles betekenen natuurlijk en giftigheid kan op veel manieren tot uiting komen. 


 


Naja, gewoon even bellen dan heb je meer zekerheid :) Succes ermee hoor!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! 


 


Nu ongeveer 9 uur geleden sinds ze het heeft gegeten. Ze eet/drinkt/keutelt/etc gewoon en ze is net zo eigenwijs als altijd, geeft me toch wel iets meer geruststelling om vannacht niet ieder half uur te gaan kijken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .