Ga naar inhoud

uitharen als gevolg van vlooien?


Djohn

Aanbevolen berichten

Hallo! 



Was afgelopen zaterdag bij mijn schoonzus en broer die hadden 2 katten die hadden vlooien omdat mijn broertje en ik spontaan kleine rode bultjes kregen. 


 


Is het mogelijk dan vlooien na 150 met verschillende soorten vervoer reizen nog mogelijk dat ze op mijn huid zijn mee gereisd en op mijn konijnen zijn gesprongen? 


 


Star en spider haren heel veel uit in eens. veel bultjes haar. krabben meer dan gebruikenlijk. en ze zijn in eens schuwer geworden.


 


Wat kan dit zijn? 



 


Link naar reactie
Delen op andere sites

En nee ik pak ze niet op... en ik aai ze alleen als ze dat willen dat is het niet... 

 

SInds dat ze 13 februari waren uitgebroken waren ze anders aan het doen. Star is meer aaibaar Maar spider is heel schuw! 

Het kan ook zijn dat Spider en Star mijn stress aanvoelen heb afgelopen weken heel veel stress gehad en nu nog steeds veel. En veel soorten persoonlijke problemen..Heb hierdoor minder aandacht kunnen door die situatie... 

 

 

Heb wel gemerkt dat sinds kort de rookmelder  de baterije bijna leeg is hij gaat heel irritant piepen af en toe...  wordt gelukkig snel vervangen... ik kan er niet bij en ik mag het zelf niet doen.  s

 

wat voor deze dingen kan het zijn? Of meerdere dingen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best eens kunnen hoor...

om het zeker te weten kan je bij je dierenarts langzaam om ze te controleren.

maar je kan ook gewoon voor de zekerheid bij je da, stronghold kunnen halen voor beide konijnen.

(Dit is 1 van de weinige anti-vlo middelen waar konijnen tegen kunnen)

Dankjewel voor je reactie! :) ik zou eens gaan kijken. Het kan ook zijn omdat hun lente vacht er aan komt dat ze daarom zoveel verharen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ze echt haar verliezen van een vlooienbesmetting heb je wel te maken met een hele erge vlooienplaag.... daar gaat wel tijd overheen en dan hoef je je echt niet af te vragen of ze vlooien hebben.

Het is voorjaar. De tijd dat dieren van vacht wisselen. Ook hier een tapijt van haren in de kamer. Niet overal hoef je van in paniek te raken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Je kunt even proberen om de huid van je konijnen te bekijken; is deze mooi rustig of zit deze vol schilvers of vreemde 'puntjes' ?

Zoja, kun je altijd even naar de DA gaan :) .

Maar het is hier ook rui-tijd, de plukken haar vliegen me om de oren. Dus dat kan ook zeker meespelen!  :P

oh... dat zou het vast en zeker zijn! :) Sorry ik reageer heel laat ik zocht een ander topic ik had deze overzien hmm.. even kijken.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .