Ga naar inhoud

Konijn drinkt na 9 maanden nog steeds bin de moeder...


piccaso123

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn Snuitje heeft vorig jaar April een oepsnestje gehad.

Ik heb 1 van de 6 jonkies gehouden.

Vorige week lag ze op haar rugje onder haar moeder en probeerde te drinken mams liet dat gewoon toe.

Ik dacht ach ja maakt niet uit denk ik...

Maar vandaag zag ik het haar weer doen nu vraag ik mij eigenijk af is het erg? of moet ik het gewoon laten en stopt ze ooit welleens?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze het nu nog doet zal ze er niet meer vanzelf mee stoppen ben ik bang. Probleem is eigenlijk dat melk geven van de moeder veel vraagt en voor het "jong" is de melk nu wel erg calorierijk en vet. Dus meer kans op overgewicht. Zolang de melkgift gestimuleerd wordt zal de voedster ook melk blijven produceren.

Helaas is de enige manier om het te stoppen waarschijnlijk door ze even te scheiden. Dan stopt de melkproductie en zal het waarschijnlijk stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wupsiehet was eerst de kleinste en de dunste de gene die altijd achterbleef zeg maar maar nu is ze de grootste. volgens de dierenarts heeft ze wel normaal gewicht voor haar grote (1,47 kilo) maar als er echt niks anders opzit dan moet het maar denk ik heb geen zin in een konijn met overgewicht;).. Bedankt voor je antwoord!

groetjes

aangepast door piccaso123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .