Ga naar inhoud

McFlurrie komt slecht door het haar...


Saona

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al, in tegenstelling tot mijn andere konijnen vind ik dat McFlurry er zo vreselijk uitziet met haar verharen momenteel. Ze lijkt wel een zwerver ergens gedumpt... Althans, zo ziet ze eruit. De plukken hangen eraan, op sommige plekken is het helemaal kaal. Mijn andere konijnen zijn allemaal prachtig door het verharen heen gekomen, geleidelijk en gewoon makkelijk. Zijn er mensen die weten of het normaal is dat dat zo verschillend kan zijn? Wijst dit misschien op een tekort (aan vitamine ofzo) bij McFlurry of verhaart ze gewoon anders... Moet ik haar borstelen?

Ik vind ook dat ze mager wordt. Aan haar tanden ligt het niet, die zien er prachtig uit en ze eet ook goed. Ze eet gewoon alles. Zou het een met het ander te maken kunnen hebben?

Ik heb gisteren een foto van haar gemaakt zoals ze er nu uitziet, echt geen gezicht. Ik zal hem zo even plaatsen, dat schetst een wat beter beeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze mager is kun jij alleen voelen.Maar is dit je enigste konijn grijse konijn?Het heeft ook met de leeftijd en pels soort structuur te maken.Bij konijn grijs lijkt door de kleur verdeling vaak al gauw dat er hele happen uit zijn.Dat is wel normaal hoor.als je zelf denkt en voelt ze is te mager maar eet wel goed.Dan kun je inderdaad preventief ontwormen. pancur 0.8ml vloeibaar per kilo na 10 dagen herhalen.Indien je na 16 tot 20 uur.dode wormen zien in de ontlasting.Het kan ok nooit kwaad om al je konijnen eens te wegen en dat gewicht op te schrijven.Dan weet je zeker wat ze ooit heeft gewogen.En zien of ze inderdaad is afgevallen.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

op die tweede foto vind haar vacht wel meevallen.

De tweede foto is ook een foto van een paar weken geleden, zoals ze er normaal uitziet :$

Ik heb mijn konijnen een paar weken geleden laten enten, toen zijn ze gewogen bij de DA. McFlurry weegt 7 kilo normaliter, ik zal vanmiddag of morgen eens langs de DA lopen om haar op die grote weegschaal te zetten. Het lijkt niet of ze kale plekken heeft, ze heeft ze echt. Hier en daar hangt een dradlock, een pluk, een kale plek... ze ziet er gewoon niet uit. Ik ga haar maar borstelen en prefentief ontwormen, kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .