Ga naar inhoud

Dille net gecastreerd


xHann

Aanbevolen berichten

Dille is vanmorgen gecastreerd, nu zit hij nog een beetje suffig om zich heen te kijken (voor een duidelijkere uitleg, zie weblog).

Nu heb ik dus een paar vraagjes, hoe kan ik zorgen dat hij zo snel mogelijk weer eet naast dat ik het onder zn neus leg/voor hem hou/ed?

Hij zit nu dus binnen, in de keuken omdat hij lekker warm moet blijven. Hoe kan ik hem het beste weer aan het 'koude' laten wennen (hij is een buitenkonijn:bunny4:)??

Alvast super bedankt, xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

even voor het gemak zijn verhaal

Vanmorgen om half 8 :blink:, zaten mn moeder en ik in de auto met het konijn om hem naar de dierenarts te brengen. Vandaag werd hij dan (eindelijk) gecastreerd. Hij was als eerste aan de beurt, dus we mochten hem om 10 uur weer ophalen. Tussendoor even naar huis en dus rond half 10 weer richting de da, hij was niet helemaal goed door de narcose gekomen. Ze hebben alles zo snel mogelijk gedaan, en hem nu 'bovenhuids' gehecht ipv onderhuids omdat hij toch niet helemaal goed ademde. Ze wilden het (grote) risico niet lopen dat hij zou overlijden door hem langer onder narcose te laten. We hebben Dille dus meegenomen, ook kregen we antibiotica mee voor de komende week (twee maal daags 1 ml). Nu zit hij hier naast me in de keuken in een 'klein' kooitje, bij te komen van de narcose. Hij heeft (nog) absoluut geen zin om te eten, kdaag hem natuurlijk wel uit om te eten:boxing:. Hij valt ook nog 'vaak' om, maar verder, ziet hij er redelijk uit. Het lijkt wel alsof hij erg zielig kijkt, omdat ze z'n oogjes nat hadden gemaakt (lijkt net of tie huilt :blink::$)..

Ik hoop dat hij snel wat gaat eten, en dat het allemaal snel weer goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft eten, gewoon blijven proberen.

Wat betreft kou, ik weet niet waar je hem nu hebt, maar ik hoop niet binnen in je verwarmde huis.

Als hij een buitenkonijn is is zijn vacht op die hitte niet berekent.

Het beste kan je hem in een schuur houden waar het iets warmer is als buiten maar niet zo warm als binnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm, hij heeft 4 kleine paardebloemblaadjes gehad en verder niks.. Ik geef hem drinken (water) via een spuitje want zelf drinkt hij nog niet. Af en toe huppelt hij eens maar hij ligt vaak gewoon languit. Ik kan hem ook op de arm nemen, wat heel raar is want normaal pikt hij dat echt niet ;)..

Maar het antwoord op je vraag is dus, dat hij nog steeds niet gegeten heeft..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het een hij of een zij?

ik heb pas geleden mijn konijn ook laten castreren, dat was ook niet helemaal goed gegaan. ik bracht hem half 10 en mocht hem half 2 ofso weer ophalen.. jij mocht die van jou ook best snel weer ophalen he?

mocht die van jou gewoon tot aan de operatie gewoon eten? of moest hij nuchter komen?

die van mij wilde ook niet eten, ik heb hem moeten dwangvoeren. ik had het helemaal niet verwacht, had helemaal geen voorzorgingsmaatregelen genomen. duss heb hier heel veel tips gekregen.

je moet hem echt dwangvoeren..

die van mij gign ook steeds liggen, maar dat kwam volgen smij omdat hij heel erge pijn had..

het dwangvoeren ging echt super moeilijk, maar uiteindelijk is hij toh zelfstandig gaan eten.

ook heeft hij nadat hij 2 dagen niet zelf gegeten had, een spuitje gekregen zodat hij weer ging eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vanmiddag bij haar en dille... toen ik wegging at hij zelfs al kleine stukjes appel.. een paar paardebloemblaadjes en nog iets van een tak ofso.. blijkbaar had hij gewoon geen zin in droog voer.. hoop dat hij nu al wel wat meer op heeft als vanmiddag.. Hoe gaat het nu met hem hann?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle lieve berichtjes:$!! Het gaat al weer wat beter met hem, hij eet weer (volgens mn moeder ook biks, ik moest zelf vanavond werken) wat. Ook eet hij weer zonnebloempitjes uit je hand. Hij rilt nog wel steeds, maar waarschijnlijk omdat het toch niet helemaal is wat hij kent (of door de pijn??), maar hij ligt nu heerlijk languit naast me! Hij zit dus nog binnen, eerst was het hier warm, erg warm. Dat was vanmorgen, daarna snel de verwarming uit gedaan, daardoor is het geleidelijk afgekoeld. De verwarming staat nu nog steeds uit, mn ouders zijn er niet zo blij mee, maarja . Aankomende nacht blijft hij nog lekker binnen, morgen middag zet ik hem bij ons in de schuur, daar is het een graad of 15/16 en dan zaterdag middag, op het warmste moment van de dag weer naar buiten. Flink veel hooi en stro en handdoeken in z'n hok en dan gaat het wel goed! Nu nog 7 dagen antibiotica geven en dan is hij als het goed is weer als van ouds (alleen dan zonder ballen :baby: ).

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd als da zegt dat er eigelijk een complicatie was dat je hem zo snel mee naar huis kreeg?Zou mijn da zeker niet doen.Maar klopt als ie uit de narcose komt heeft ie het koud vandaar warme ruimte nodig.eet ie al!!!!

Het was niet echt een complicatie, alleen als hij langer in de narcose zou blijven zou het meer kritiek worden :blink:. (Ik mocht hem eerder ophalen omdat mn moeder weg moest rond half 12 en pas om 4 uur dr weer was.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het een hij of een zij?

ik heb pas geleden mijn konijn ook laten castreren, dat was ook niet helemaal goed gegaan. ik bracht hem half 10 en mocht hem half 2 ofso weer ophalen.. jij mocht die van jou ook best snel weer ophalen he?

mocht die van jou gewoon tot aan de operatie gewoon eten? of moest hij nuchter komen?

die van mij wilde ook niet eten, ik heb hem moeten dwangvoeren. ik had het helemaal niet verwacht, had helemaal geen voorzorgingsmaatregelen genomen. duss heb hier heel veel tips gekregen.

je moet hem echt dwangvoeren..

die van mij gign ook steeds liggen, maar dat kwam volgen smij omdat hij heel erge pijn had..

het dwangvoeren ging echt super moeilijk, maar uiteindelijk is hij toh zelfstandig gaan eten.

ook heeft hij nadat hij 2 dagen niet zelf gegeten had, een spuitje gekregen zodat hij weer ging eten.

Sorry, ik las je vragen net pas :baby:. Het was een hij :$, is tie nog wel maar nu iets minder. Ik mocht hem inderdaad vroeg ophalen, 'moest' wel zo vroeg want anders had ik geen vervoer. Hij tolde dus nog wel een beetje toen ik hem haalde =S. Hij heeft gewoon voor de operatie nog gegeten, konijntjes moeten nooit vasten he, ook niet voor een operatie. Hij heeft juist nog extra lekkers gehad :$. Inmiddels eet hij al weer wat, biks, hooi en stro ed. Drinken geef ik hem nog wel via een spuitje..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .