Ga naar inhoud

Nieuw konijnenhok maken met eetbare planten bovenop


Jessica0502

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Dit voorjaar gaat mijn vriend een nieuw konijnenhok maken van ongeveer 1.50 hoog :yipi:

Met bovenop allerlei eetbare planten zoals basilicum, citroenmelisse etc.

Graag zouden we het een beetje laten begroeien aan de zijkanten. Ik heb net al even in de lijst met niet-giftige planten gekeken maar kon niet echt wat vinden. Ik weet dat bruidssluier een snel groeiende plant is.

Maar zijn er nog meer planten waar de konijnen af en toe van kunnen snoepen, die de boel een beetje kunnen laten begroeien?;)

Alle tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Annelies en Basje eens: Super leuk plan, maar je konijnen eten sneller dan dat het groeit. Ik hoop

dat je er geen spijt van krijgt, aangezien het hok dus voornamelijk kaal zal zijn en niet bedekt met planten.

Of is er maar een bepaalde tijd dat ze bij de planten kunnen komen? Dan zou het kunnen werken, als deze tijd heel beperkt is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. De konijnen kunnen er niet bij. De planten bak komt aan de bovenkant dus ik bepaal zelf hoeveel kruiden ze krijgen. Mijn vriend vindt het lelijk om een konijnen hok in de tuin te hebben. Daarom kwamen we met het idee van een plantenbak. Graag zouden we de zijkanten ook wat laten begroeien met planten die de konijnen ook mogen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp wil je op de bovenkant van het hokje een soort kruidentuin maken en dan ook een paar plantjes die naar beneden groeien toch? Alleen moet je volgens mij wel oppassen want bij konijnen is het beter als ze van groen een beetje van verschillende dingen eten als er dan iets niet goeds bij zit neutraliseert het zich weer door andere dingen die ze eten. dit merk je ook als ze in de tuin lopen ze eten nooit iets helemaal op maar overal een beetje van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .