Ga naar inhoud

Rare konijnen..... hebben jullie konijnen ook rare fratsen?


plotiemoos

Aanbevolen berichten

Ivm de harde wind, heb ik toch maar de zijkanten van het hok afgebakend met een plank.

Aangezien daar ook het waterflesje hing, heb ik die dus verplaatst....

Tja, toen dronken ze ineens niet meer....

Ze staan gerust bij het tuitje van de waterfles, maar geen water drinken.

Nu heb ik het flesje naar de eerste verdieping verplaatst en nu drinken ze ineens wel.

hebben jullie ook van die rare fratsen bij jullie konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marley snapt nooit waar ze voerbak staat als ze hebben rondgeraced in huis.

(Met etenstijd lok ik ze week in hun ren in de konijnenkamer)

Nijntjes gaat netjes Door het deurtje linksaf en na 50 cm bij de voerbak staan eten.

En marley racet rechtdoor en gaat zielig voor het hekje kijken waarom ie niet bij de voerbak kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt het eten het trapje afgegooid en bij de uitgang gelegd als het niet lekker is. Zo van hier neem maar weer mee.

Ook had ik hooi thee een keer geprobeerd omdat iedereen hier zegt dat konijnen dat zo lekker vinden. Ze keek me aan en keek in het bakje en draaide vervolgens haar kont naar me toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoenen knagen, broeken knagen en daarbij lekker je velletje mee knagen, auw!

En ze hebben vooral iets met mijn winterjas van dit jaar, dat ding is van wol en echt geen angora maar gewoon schapenwol. En ze moeten er allebei in bijten en de knoop aan de mouw vinden ze ook helemaal geweldig, die is helemaal gekrast van de konijnen tandjes.

En ze weten dondersgoed wat nee betekend, maar daar trekken we ons toch niks van aan? Leyla graaft in het grasveld, zeg nee en ze kijkt op zo van: heb je het tegen mij? Ow leuk. En ze gaat verder met graven.

Kyra knaagt een rieten mandje kapot, je zegt nee, zet haar zelfs opzij. Nou dan lopen we toch gewoon terug en gaan we verder met knagen? Ik vind dat het mijn mandje is!

Dus we zetten alles maar opzij en dekken alles maar af haha. En m'n jas, ach daar mogen ze wel een beetje mee spelen en in bijten, vind k niet zo erg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, het is hetzelfde hooi. Zelfs als ik ga mengen met weer nieuw hooi, dan wilt ze het niet. Het moet weer helemaal nieuw zijn... Wat kunnen konijnen toch pietlutterig zijn! Ik kan er altijd wel om lachen. Nu ik dit typ ligt ze half op mijn scherm van de IPad, te likken over het scherm:clown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijnen hebben echt 100 van die dingetjes... als ik het hok aan het verschonen ben komt loofje er altijd bij zitten liefst op mijn handen... en als jozy zijn voerbak omgooit schrikt hij rn rent ie weg. En natuurlijk weten wat nee betekent maar het lekker toch doen! Oh ja en het liefst zich overal, maar dan ook overal mee bemoeien!! Als je je fiets oakt gaan ze tussen je wielen zitten, als je je tas even op de grond zet gaan ze proveren ermee te gooien als je iets aan het timmeren bent komen ze erbij zitten en je echt lastig vallen..... nog meer van die bemoeizuchtige konijnen? (Tis vooral loofje, mijn voedster. Mijn ram is letterlijk em figuurlijk een man zonder ballen, hartstikkr bang voor alles)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punky raakt juist in paniek als we haar kooi weg halen voor de verschoning.

Ze mag op tafel rond rennen, maar zolang haar kooi er niet is, is en blijft ze onrustig.

Pas als de kooi weer terug gezet wordt, springt ze er meteen in en controleerd alles, lijkt wel ^^

Is dit gedrag normaal?

Tis toch een tweede hands konijn he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .