Ga naar inhoud

Pommetje eet het voer van Knuffel!!!


Pommetje

Aanbevolen berichten

Beste konijnenliefhebbers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit probleem op te lossen!!

Wij hebben ons Pommetje een aantal weken geleden laten castreren om hem een maatje te kunnen geven (voedster). Vanmorgen is Knuffel bij ons aangekomen en het koppelen is gelukkig goed gegaan.

Nu is het echter zo dat Pommetje een enorme vreetzak is. Hij krijgt elke ochtend 37 gram voer voor de hele dag (afgezonderd van nog wat groente in de ochtend en avond en hooi) en die heeft ie binnen een half uur helemaal op. Nu is ons nieuwe konijntje Knuffel een enorme schat, maar ze eet wat rustiger aan, ze is ook nog een stuk kleiner (9 weken, terwijl Pommetje 2,5 jaar is). Ik had bedacht ze ieder een eigen voerbakje te geven, maar voordat Knuffel ook maar de kans kreeg rustig op haar gemakje wat te eten, at Pommetje binnen no time beide bakjes leeg!!! Ik ben nu al bang hoe dat de komende dagen en daarna verder zal moeten gaan met die vreetzak hier, arme Knuffel...

Hebben jullie tips hoe we dit probleem kunnen oplossen??? Want Pommetje mag natuurlijk niet te dik worden en Knuffel moet ook haar eten binnen krijgen... Help!

Groetjes, Roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

Wij hebben het zelfde. Mars bewaarde de hele dag eten voor later en muffin at alles in 1x op. Na een weekje had mars door dat als ie niet door at alles op was. En muf is ondertussen ook iets rustiger gaan eten.

Muffin eet nog steeds meer dan Mars maar het groeid op de één of andere manier toch een beetje naar elkaar toe.

Op het begin gaf ik mars nog wat extra's als muffin ergens anders in de kamer was.

Maar Knuffel is natuurlijk ook nog heel erg jong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga 2x per dag biks voeren.Deel de hoeveelheid die je per dag wil geven door 2.Dan hebben ze het sneller op,en kun je er bij blijven totdat ze allebei hun bakje leeg hebben.Of ze even apart zetten.Doe ik hier ook zo want Mopsa eet ook sneller en wil altijd meer,dat is een enorm vreetzakje maar word snel te dik.Snoes eet langzamer.Dus 's morgens zit ik erbij tot het op is en 's middags weer.Meestal hebben ze hier in 10minuten hun biks(SS)wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .