Ga naar inhoud

Hoe krijg ik hem weer rustig?!


lianne

Aanbevolen berichten

Ik had net even de schrik van mijn leven... kom beneden komt er ineens een kat uit mijn kamer lopen! Dat beest klimt door het badkamerraampje ( op de eerste verdieping nota bene) weer naar buiten toe, en ik vlieg naar mijn konijn toe.

Overal kattenharen op het hok, konijn heeft zo te zien geen schade opgelopen maar is doodsbang. Grote ogen en is inmiddels hard aan het stampen, wat ik een verdieping hoger kan horen!

-zit even op pc van een huisgenoot omdat de mijne niet goed werkt momenteel-

Hoe krijg ik hem weer rustig, want hij ziet er zo bang uit! Waarschijnlijk heeft die kat een poging gedaan om het konijn te pakken oid.

Het is geen knuffelkonijn... oppakken kost hem zowiezo alleen maar meer stress, heb net even bij hem gezeten toen hij in zijn hok zat en hem voorzichtig benaderd maar hij blijft stampen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit binnen, de kat was via blijkbaar via de schutting/balkon van buurmeisje via het openstaande badkamerraam naar binnen gesprongen.

Hij staat op mijn kamer, en mijn deur stond even open zodat het wat kon luchten ivm kookluchtjes. Kat kon dus zo doorlopen, maar dat een kat dat zo maar doet had ik eigenlijk niet verwacht. Het zijn namelijk nogal wat grote afstanden om te springen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raampje stond open omdat ik en mn huisgenoot vanavond gedouched hadden, anders blijft al dat vocht in de badkamer hangen.... Ramen en deuren zjin inmiddels dicht, konijn zit nogsteeds te stampen. Arm beestje.... :(

Ben me idd rotgeschrokken... Die kat lag ook aardig te mekkeren nadat ie uit het raam was gesprongen in de tuin van de onderburen (volgens mij is het een van hun katten). Zal je straks zien dat dat beestje niet op zijn pootjes terecht is gekomen, maar dat is nu even hun zorg...

Arm nijntje, zo bang in zijn veilige hok....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest stomme is nog wel dat mijn kamerdeur eigenlijk altijd dicht is als ik ergens anders ben.... zodat mensen weten dat ik er dan ook niet ben! En nou die eene keer moet er zonodig een kat naar binnen glippen.... :/

Ik vind katten hartstikke leuke dieren, maar niet als ze mijn nijn bang maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dit herriner ik me weer, laatst waren de buren hun tuinhuis aan het versjouwen, dat maakte dus echt een hoop kabaal.

Ik kwam net thuis en mijn zusje vertelde me dat coco helemaal gek was geworden, en tegen het gaas aan was gesprongen en heel de ren door rende, en dat 10 seconden lang, ik heb haar toen 5 minuten lang vastgehouden, geaaid en tegen haar gepraat, na 5 minuten liet ze me merken dat ze weer wou lopen,

ik weet niet of het bij jouw konijntje werkt...

is hij trouwens weer een beetje rustig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het hokje groot genoeg is kan je een omgedraaide schoenendoos met een deurtje erin in het hok zetten.het konijn kan zich dan ergens in het donker verstoppen. meestal werkt dit rustgevend voor het konijn (instinkt) een holletje onder de grond is ook donker en hij is daar veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nicole: mijn konijn is een konijn dat niet graag vastgehouden word, als hij aandacht wilt komt hij naar mij toe. Ik laat hem wat dat betreft gewoon met rust, vooral gisteren want het zou waarschijnlijk alleen maar stressiger zijn voor hem.

blondie: hij heeft ook een huisje in zijn hok, waar het donker is. maar hij was gewoon doodsbang en als ik ook maar te dichtbij kwam ging hij weer stampen!

Hij is inmiddels weer wat rustiger, vannochtond kon ik hem eten geven zonder gestamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .