Ga naar inhoud

castratie in de winter/herfst


Daantje

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Leo vijf dagen geleden laten castreren. Hij heeft twee dagen binnen gezeten in zijn "vervoerkooi". Ik heb hem toen op onze slaapkamer gezet, omdat het daar de koelste plek is van het hele huis (zo'n 12° à 16° C).

Daarna heb ik hem terug buiten gezet en hij gedraagt zich toch heel normaal. Hij is zelfs al weer een keertje ontsnapt : zich onder de draad gedrongen !

Van de kou lijkt hij dus helemaal geen last te hebben. Hij negeert zijn nachthok volledig en blijft de ganse nacht op het koude gras zitten. (Dit weet ik omdat ik hem 's nachts af en toe ga bespieden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies...het kan...

MAAR..

Zet hem nooit uit bezorgdheid bij de kachel ! Een konijn met wintervacht kan niet tegen warmte..

Je konijn moet wel redelijk snel zonder complicaties opknappen..anders zit hij te lang binnen en kan je hem niet meer naar buiten doen..

Maar laten castreren en daarna een paar dagen in een koele ruimte kan niet zo veel kwaad.

Zet hem wel op het warmst van de dag weer buiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .