Ga naar inhoud

Kruidenhooi & gewonen hooi


Feya

Aanbevolen berichten

hoi,

ik snap het even niet meer:

mijn konijn krijgt nu telkens kruidenhooi maar ik wist niet dat er 2 soorten waren

heb het wel in de winkel gezien en heb het zelfs een keer gekocht

maar ik wist niet dat het anders was.

moet ze het allebei hebben of kan het geen kwaad als ze alleen kruidenhooi krijgt?

ik weet wel dat als ze bijv. kruidenhooi op heeft dat ze geen andere hooi meer wilt

dat had ik gehoord. :D

geef mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goedemiddag,

Mijn vorige konijn at zijn hele leven hooi van Hudivo, en dat ging super, hij vond het heel lekker.

Nu is hij inmiddels overleden en heb ik twee nieuwe konijnen. Automatisch gaf ik hen ook Hudivo hooi.

Ze aten het wel, maar niet van harte. En Pluis kreeg telkens haakjes op haar kiezen.

De dierenarts legde uit dat de haakjes ontstaan doordat Pluis onvoldoende op hooi knabbelde, en hij adviseerde om eens hooi van een ander merk te geven.

Sinds ik hooi van de Jumbo geef, eten mijn nijnen beiden veeel meer hooi en heeft Pluis nooit meer haakjes gehad. :party:

Ook geef ik ze, voornamelijk voor Pluis, elke dag een klein plukje Timothy hooi.

Ook op advies van de dierenarts. Pluis is nogal gevoelig voor diarree en door Timothy te geven hebben haar darmen meer te doen en jawel...de diaree is verdwenen.

Ik wist niet dat het soort hooi wat je je nijnen geeft zoveel invloed kan hebben!:wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .