Ga naar inhoud

konijnenvoer aldi


Helenatjeuuh

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben net nieuw hier en heb sinds een maand een konijntje in huis.

Punky heb ik over genomen van iemand via facebook.

Maargoed ... we kregen het voer erbij,

Mevrouw krijgt dus elke dag een beetje Supreme Science Selective Rabbit, en ze vindt het erg lekker.

Nu hoorde ik dat dit voer erg goed is?

Zijn jullie het daar mee eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biks ... Zo veel topics en ook zoveel meningen :mdr:

In de eerste plaats vind ik dat je je dieren moet voeren waar jij je goed bij voelt. Gemengd of niet, dat is aan jou. Ik heb ook jarenlang gemend gevoerd en dat ging eigenlijk altijd bijna helemaal op.

Het duurste voer hoeft niet perse het beste te zijn, maar ik deel wel de mening van meerdere mensen hier op het forum dat de kwaliteit wel gelijk staat aan de prijs. Dat betekend m.i. niet dat het duurste voer ook het állerbeste is, maar voer van de Aldi ... Daar heb ik toch wel een beetje mijn twijfels bij. Zoals al gezegd hier: er is zoveel aanbod, dat er echt wel goede merken tussen zitten die qua prijs duurder zijn dan de Aldi, maar zeker goedkoper dan SS bijvoorbeeld.

Ik voer momenteel HF maar heb een proefverpakking aangevraagd van SS. Ik hoor er zulke goede verhalen over dat ik toch wel erg nieuwsgierig ben, voornamelijk ook of het hier goed gegeten gaat worden :-). Ook ik vind het behoorlijk aan de prijs, maar ik heb 'maar' 2 konijnen te voeren en da's toch iets anders dan 4,5,6,7 of nog wel meer ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben net nieuw hier en heb sinds een maand een konijntje in huis.

Punky heb ik over genomen van iemand via facebook.

Maargoed ... we kregen het voer erbij,

Mevrouw krijgt dus elke dag een beetje Supreme Science Selective Rabbit, en ze vindt het erg lekker.

Nu hoorde ik dat dit voer erg goed is?

Zijn jullie het daar mee eens?

Ja hartstikke mee eens!:)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook maar twee konijnen,maar ik koop SS per 10 kilo en dat kost me € 36,50 incl.gratis verzenden.Ik doe daar 125 dagen mee en dat kost me dan 29 cent per dag.Dat is toch spotgoedkoop voor ontzettend goed voer?

Daar heb jij helemaal gelijk in!!! Haal jij het uit Engeland? Die tip kreeg ik namelijk al, hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens MompsaSnoes, ik begrijp uit jouw verhaal, dat jij een zeer tevreden gebruiker van SS bent? Ik heb vandaag een proefverpakking aangevraagd, ik ben voornamelijk erg benieuwd of het hier gegeten gaat worden. Mag ik vragen wat je hiervoor gaf? En merk jij sinds de verandering van voer, veel verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 8 konijnen in huis rondlopen en ze eten hier ook SS. Ik bestel het in Engeland. Ik heb laatst 2 balen van 10 kg besteld en incl. verzendkosten moest ik hier ong. 50 euro voor betalen, dus per baal van 10 kg 25 euro. Het voer blijft hetzelfde, of ik het nu hier koopt of in Engeland, dus als ik het weer nodig heb bestel ik het weer in Engeland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 8 konijnen in huis rondlopen en ze eten hier ook SS. Ik bestel het in Engeland. Ik heb laatst 2 balen van 10 kg besteld en incl. verzendkosten moest ik hier ong. 50 euro voor betalen, dus per baal van 10 kg 25 euro. Het voer blijft hetzelfde, of ik het nu hier koopt of in Engeland, dus als ik het weer nodig heb bestel ik het weer in Engeland.

Groot gelijk heb je! Ik vind de prijsverschillen echt enorm! Mag ik vragen hoe lang jij met 1 zak van 10kg doet voor je 8 konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens MompsaSnoes, ik begrijp uit jouw verhaal, dat jij een zeer tevreden gebruiker van SS bent? Ik heb vandaag een proefverpakking aangevraagd, ik ben voornamelijk erg benieuwd of het hier gegeten gaat worden. Mag ik vragen wat je hiervoor gaf? En merk jij sinds de verandering van voer, veel verschil?

Ja ik ben een zeer tevreden gebruiker.Bij mijn vorige konijnen voerde ik jaren lang HopeFarms Select(=gemengd voer,wel van goede kwaliteit)èn SS.Mijn huidige konijnen kwamen beide bij mij met gezondheidsproblemen,en eentje was veel te dik,de ander dronk zo vreselijk veel dat het erg ongezond werd.Ik heb ze vanaf dag 1 op SS gezet,omdat onze dierenarst dit ook aanraadde ivm met mineralengehalte(dit weer voor het vele drinken,snap je het nog;)).Ze hebben eventjes een momentje gehad dat ze het wat minder graag aten,maar toen ben ik de extraatjes (zoals HF Select)weg gaan laten en daarna aten ze het weer even graag.Ik heb NHD's en die voer ik 40 gram per dag/per nijn.Ik bestel al mijn voer altijd bij De Welpenhoeve(voor website even google vragen).Ik heef het nu dus een maand of 4(?)en ik zie wel dat mijn konijnen in steeds betere conditie raken.De vachten zien er mooi dik vol uit,Snoes had toen hij kwam altijd soepoogjes en dat is ook helemaal weg,de ontlasting is perfect en Mopsa is weer mooi op gewicht.Ik heb ook wel gelezen dat mensen het erg geodkoop uit engeland bestellen maar 20 kilo daar doe ik 250 dagen mee,en het zijn flinke zakken die ik dan moet opslaan.Ik koop dus gewoon 1 zak verse SS in NL,dan maar iets duurder.Eerder kocht ik ook wel zakken in de aanbieding bij Intatuin(was op dit moment bij ons 13,95 per 3 kilo)en Welkoop heeft het ook vaak in de aanbieding.Als ik jou was zou ik eerst een zak van 3 kilo kopen en als het bevalt dan pas een baal van 10 kilo.

aangepast door MopsaSnoes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig MopsaSnoes, bedankt voor je verhaal. Je bent inderdaad een erg enthousiaste gebruiker en dat enthousiasme steekt me aan :mdr:

Ik ben benieuwd wanneer mijn proefverpakking komt, al snap ik, dat ik daar geen ervaring op langere termijn mee zal hebben, ik wil vooral in de eerste plaats weten: wordt het hier gegeten? Als dat zo is, ga ik inderdaad eerst een kleine zak proberen. Wij hebben nog diverse andere huisdieren en zijn dus kind aan huis bij de plaatselijke dierenwinkel. Wij krijgen daar als trouwe vaste klant altijd wat extra korting en hebben ze iets niet in het assortiment, dan kan het altijd besteld worden, heb ik al naar geïnformeerd.

Ik lees inderdaad veel verhalen van SS vanuit UK. Ik vind de prijsverschillen echt enorm! Maar denk wel exact hetzelfde als jij wat dat betreft: hoe lang blijft het vers? Ik heb momenteel 1 dwergje, dat worden er binnenkort 2, maar dan nog ... Met zo'n enorme zak doe ik onderhand een jaar! Hoe vers is het dan nog?

Ben benieuwd, het lijkt me top om te zien hoe je konijn er daadwerkelijk van vooruit gaat. Niet dat ze nu baggervoer krijgen hoor haha, HFS ook hier, maar SS lijkt me kwalitatief nog net wat beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In vergelijking met de +/- 7 cent die ik per dag betaal vind ik het duur hoor :P

En ik geef Hope Farms Supertrio. Zak van 15 kilo is rond de 15 euro. Ik voer hiervan +/-75 gram per dag, dat is voor 2 konijnen van beide 2 kilo(zijn beide rond de 7 jaar).

Voor zover ik weet is HFStrio aardig gelijkwaardig aan SS qua inhoud.

Als je het voer goed afsluit in de zak en de zak dan nog in een voerton oid. blijft het lang goed hoor :)

aangepast door x_Marr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .