Ga naar inhoud

Gedrag/castratie Noena


marlieke36

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Een paar maanden geleden heb ik mijn eerste konijntje gekocht. Ze heet Noena en ze is bijna 8 maanden oud. Ik heb haar in de dierenwinkel gekocht (waar ik achteraf spijt van heb gehad). Het bleek dat ze gelijk een snotneus en een bacterie in haar ontlasting had. Uiteindelijk is ze er bovenop gekomen, maar ze heeft geen kans gehad om rustig te wennen. Ik ben gelijk met haar naar de dierenarts gegaan en ik moest haar gedwongen medicatie geven. Ze is uiteindelijk wel gewend aan me, maar ze zal zichzelf nooit lekker laten aaien en bij me komen liggen. Ze is ook altijd heel druk en rent het hele huis door.

- Kan ik haar zo trainen dat ze zich wel laat aaien of ben ik daar nu te laat mee?

- Komt het door haar jonge leeftijd dat ze zo druk is of blijft ze dit?

Daarnaast twijfel ik ook of ik haar moet laten steriliseren. Aan de ene kant vind ik het cru om in een gezond beestje te laten snijden, maar het voorkomt wel baarmoederkanker. Ik heb ook gelezen dat ze er rustiger van worden.

- Wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Marlieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Og wat sneu dat er direct van alles 'mis' mee was :( K zal haar als k jou was, rust geven en niet dwingen.. laat haar bij je komen als ze wil, pak haar niet op als dat niet nodig is.. zo kan ze rustig aan je wennen en je gaan vertrouwen.

Je kan haar wel belonen als ze bij je komt met een snoepje en dan aaien.. of pas een snoepje geven als ze zich laat aaien, zo associeert ze aaien met iets positiefs en zal ze het misschien niet eng meer vinden.

Veel succes verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .