Ga naar inhoud

vetcare plus?


imke05

Aanbevolen berichten

Alvast excuses voor het lange bericht maar wil het even goed duidelijk hebben.:-)

Ongeveer anderhalve maand geleden kreeg spook af en toe wat plakpoep/diarree.verder gewoon keurige normale keutels, maar het lijkt alsof er 1x per dag wat nattigs uit komt. Meteen gestopt met het geven van groente en ook op dieet van hooi en water gezet.helaas is meneer nooit een echte hooi eter geweest en na bijna 2 dagen nauwelijks eten ben ik gezwicht en heb ik m weer zijn ss gegeven.

Leek toen even beter te gaan maar na wat andijvie en witlof in de daaropvolgende weken kwam het toch weer terug.

Nou ben ik gister naar de dierenarts gegaan voor advies zonder konijn. Wilde hem de stress besparen en eerst even wat informatie. Toen heb ik een doos vetcare plus van supreme science mee gekregen speciaal voor de stoelgang. Wordt meestal aan konijnen met echte diaree gegeven.ben ik gister middag dus mee gestart, ten eerste vind meneer het maar niks en eet zeer weinig. En ten tweede heeft hij vandaag veel meer plakpoep gehad dan normaal. dus heb ik de schuld bij dat voer gelegd en ben er mee gestopt.

Heeft een van jullie ervaring met dit voer?

En heeft iemand tips wat ik nu het beste kan doen.

Voor de duidelijkheid hij is nog even actief als altijd, poept en plast eigenlijk behalve die ene keer per dag heel normaal en heeft prima eetlust zodra hij ss in zijn bakje krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er verder gewoon goede ontlasting komt zijn het bijna zeker blinde darm keutels die je vind.

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

- te veel eiwitten en suikers in de voeding. Dit heb je al uitgesloten door geen brok meer te geven. Of was het toen over? Als dat zo is zou je minder brok kunnen geven.

- overgewicht,: een te dik konijn kan de bdk niet rechtstreeks uit de anus opeten. Dan vind je ze dus in het hok. Want aan later opeten doen ze niet helaas. Ze willen ze alleen warm en vers :he:

- parasieten: bijvoorbeeld wormpjes kunnen er voor zorgen dat een konijn zijn bdk niet op eet. Die wormen zie je lang niet altijd met het blote oog. Daarom is ontlasting onderzoek aan te raden om dat uit te sluiten

-darmflora uit balans: geld eigenlijk net als hierboven.

En dit zijn maar een aantal oorzaken.

De beste stap zou in mijn ogen dan ook zijn om ontlasting onderzoek te laten doen. De bdk bevatten belangrijke voedinsstoffen die ze op geen enkele andere manier binnen kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie. Helaas weet ik bijna zeker dat het geen bdk's zijn. het is echt dunne poep waar geen rondje in te vinden is.

En meneer zit ze regelmatig voor mijn neus op de bank op te eten dus dat is het probleem niet.

Ik vind soms 1x per dag een mini "plasje" poep in het hok, maar vaker dat hij gewoon een beetje een vies kontje heeft waar het aan blijft plakken. Maar vind het zo raar dat er de rest van de dag echt hele normale best droge keutels uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn, maar als het voer van de dierenarts niet helpt, zou ik teruggaan en ander advies vragen. Of zoals al gezegd direct een keutelonderzoek erbij te doen, als je daar niets wijzer van wordt, kan je misschien eens naar een andere dierenarts bellen om advies te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben gister inderdaad eventjes terug geweest bij de dierenarts, en zij adviseerde ook inderdaad om ontlasting onderzoek te laten doen. Dus ga dat van de week eventjes doen. Helaas betaal ik hier 18,50, wel groot verschil als ik hoor dat jij 10 euro betaald. Maar ach alles voor het beestje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .