Ga naar inhoud

wel en niet territoriaal als buren?


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Hoi mensen ik zit weer eens met een nieuwschierige vraag.

Ik heb 2 koppels binnen zitten in 1 kamer.

Die kamer heb ik in 3 gedeeltes verdeelt.

1 looppaadje vooor mij en als opslag voor het hooi enz.

En 2 gedeeltes voor beide koppels.

Als afscheiding heb ik een trixie ren gebruikt

(Totaal niet neergezet zoals ie bedoelt is maar het werkt prima)

Dus als afscheiding is het een traliewerk tussen de gedeelte s

Als buren zijn de koppels onwijs lief tegen elkaar, er word wat afgewassen en geneusd.

Maar als het ene koppel los mag lopen door huis en ze komen door het looppaadje heen langs de andere 2 dan vliegen de andere 2 tegen de tralies op (territoriaal aggressief)

Maar het andere koppel heeft hier geen last van als de anderen loslopen en dab zijn ze ook niet aggressief tegen het vastzittende koppel...

Weet iemand hoe dit kan.?

Misschien iets duidelijker:

Koppel 1 loopt los, als ze langs koppel 2 lopen. Is koppel 2 aggressief.

Maar andersom is dit niet zo.

En door de gedeelde tralies is er nooit geen probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant! Herken dit! Zit nu net in een fase voor het koppelen.

Heb twee konijnen (nog niet gekoppeld) ook bij elkaar in 1 ruimte.

En het lijkt beetje op hoe jij het beschrijft. Als ze allebei in hun eigen verblijf zitten, is er sowieso niks aan de hand.

Maar wanneer Guus losloopt en tegen Gijsje aan gaat liggen (ook door tralies heen), gaat Gijsje eerst even flink tekeer door te grommen en te krabben!

Guus trekt zich er echter helemaal niks van aan…

En wanneer Gijsje los loopt en bij Guus komt snuffelen, dan is ze poeslief! Niks aan de hand! En Guus maakt het nog steeds allemaal niks uit. Die lijkt juist heel graag bij Gijsje te willen zijn…

Bij mij is het zo dat Gijsje hier het eerste was. Dat is dus het konijn wat haar territorium zo sterk verdedigt.

Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is? Dat je het ene koppel wat zo territoriaal reageert eerder in die ruimte had?

Heb je er weleens over gedacht om er een viertal van te maken? :)

Bedenk me ineens nog iets wat je misschien wel herkent. Beide konijnen waren helemaal zindelijk, doen alles op hun wc, ook de keutels. Maar Gijsje is dat dus verleerd sinds Guus in huis is. Ze keutelt en plast het liefste in de beurt van zijn verblijf!

Guus daarentegen is wel (nog steeds) helemaal zindelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig wel herkenbaar dus :)

Het koppel wat aggressief is was wel als eerste bij mij thuis, maar ze stonden toen in de woonkamer.

Pas toen het er 4 werden zijn ze naar die kamer verhuist.

Groepskoppeling heb ik van de zomer geprobeerd op het balkon maar de mannen vlogen elkaar na een paar uur flink in de haren met bijtwondjes tot gevolg.

Paar weken later nog geprobeerd weer na een paar uur hetzelfde.

Mijn conclusie is dat het balkon niet groot genoeg is voor een groepskoppeling. Omdat het na een paar uur pas gebeurt maarja verder geen neutrale ruimte die groot genoeg is.

Ik ga nog een poging wagen als we vokgend jaar gaan verhuizen.

En met de keutels is wel herkenbaar labgs de afscheiding lagen altijd keutels, maar dit heb ik opgelost door dr toiletbakken 'tegen' elkaar aan te zetten

Wel met het hek ertussen en verder geen probleelmen met zindelijkheid gelukkig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .