Ga naar inhoud

Kopjes


Jaapie

Aanbevolen berichten

Hoi :bunny4:

Het lijkt alsof mijn konijn 'kopjes' geeft. Hij veegt voortdurend met zijn kopje langs mijn hand, zijn eetbak, drinkfles,...

Ik veronderstel dat dit geen knufjes zijn :no: maar ben wel nieuwsgierig wat het wel zou kunnen betekenen.

Grtjs ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat hij met zijn kin over dingen, en dus ook handen, heen gaat? Dat is het markeren van dingen met zijn geur, waarmee hij anderen wil laten weten; 'dit is van mij!'

Als hij echt met z'n kopje tegen je hand aanduwt (wat je volgens mij in dit geval niet bedoelt) dan kan het twee dingen betekenen. Ofwel hij wil geaaid worden, ofwel je hand zit in de weg en hij probeert hem weg te duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wrijft eerder met zijn kin. Denk dat het inderdaad met geur te maken heeft want hij doet het niet alleen tegen handen maar ook tegen (nieuwe) voorwerpen. Op zich is hij verder helemaal niet agressief ofzo, ik neem aan dat dit gedrag dan geen kwaad kan? :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .