Ga naar inhoud

bezorgd..


sophie

Aanbevolen berichten

Hoi, sinds 3 dagen zie ik een soort grijzige vloeistof in mijn konijn haar oog zitten. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Ademhaling is prima en geen nat neusje. Wel is ze sinds een halfjaartje rustiger geworden. Ik dacht, heel misschien heeft het met haar weerstand te maken. Het wordt natuurlijk ook kouder. Maar laat ik nou maar niet meteen conclusies trekken.

Heeft iemand hier een antwoord op of ervaring mee?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt beter niet 'zomaar een oogzalf' gebruiken! Ten eerste weet je niet wat er met je konijntje aan de de hand is en ten tweede zou het best kunnen zijn dat je konijn helemaal niet tegen deze oogzalf kan!

Ik raad je sterk aan met je konijntje naar de dierenarts te gaan na het weekend.

Er kan namelijk van alles aan de hand zijn. Staar of misschien wel E. Cuniculi. Mijn dierenarts zei dat dat 1 van de symptomen van E. Cuniculi is dat er vlekjes in de ogen kunnen komen of andere veranderingen aan de ogen. Ik wil je niet bang maken, maar ik zou er toch echt even door een dierenarts naar laten kijken.

Heeft je konijn nog andere veranderingen/klachten behalve dat ze rustiger is geworden en de grijzige vloeistof in haar oog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet zomaar oogzalf gaan gebruiken. Je zou wel met afgekoeld gekookt water op een doekje het oog voorzichtig een beetje kunnen schoonmaken.

Over dat de DA gesloten is, er is altijd een DA bereikbaar, ook in het weekend.

Ik kan niet oordelen of je zou moeten gaan of niet, vanaf een forum oordelen is lastig in dat soort situaties, wij weten niet hoe het eruit ziet.

Wil daarmee zeggen als je het niet vertrouwt je het best naar een DA kunt gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, sinds 3 dagen zie ik een soort grijzige vloeistof in mijn konijn haar oog zitten. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Ademhaling is prima en geen nat neusje. Wel is ze sinds een halfjaartje rustiger geworden. Ik dacht, heel misschien heeft het met haar weerstand te maken. Het wordt natuurlijk ook kouder. Maar laat ik nou maar niet meteen conclusies trekken.

Heeft iemand hier een antwoord op of ervaring mee?

Alvast bedankt

Hey,

Toen ik jouw verhaal las, moest ik aan mijn vorige konijn denken.

Hij had dit ook, en het bleek staar te zijn.

Hoe oud is jouw konijn?

Rambo kreeg het toen hij ongeveer 8 jaar was, en de oorzaak was ouderdom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben terug van de dierenarts. Noomy schijnt een traanbuis ontsteking te hebben. Oorzaak waarschijnlijk slecht stro door stuiven van stofdeeltjes. Heb Gentapolycort oogdruppels mee gekregen. 4x daags 1 druppel in oog druppelen. 8 dagen lang. Blij dat ik weet wat het is. Bedankt iedereen. Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .