ZaZa Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 ..mensen die dus hun ram hebben laten helpen... Was hun gedrag hierna echt anders ???? Wat deed je ram daarvoor wat hij daarna niet meer deed ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flapje Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Mijn ram was heel zindelijk, toen hij in de pubertijd kwam was hij dat helemaal vergeten (heb wat af lopen dweilen haha), maar na de castratie weer meteen geheel zindelijk!!! Verder heb ik het idee dat hij wat meer rust in zich heeft, voor de castratie kon hij ineens ergens bang van zijn en in een hoek kruipen, nu doen hij dat niet meer. Maar weet natuurlijk niet of dat door de castratie komt, valt wel op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Dus Polle moet er aan gaan geloven...? Nijntje was na zijn castratie niet anders dan anders, ook niet "boos" op ons, omdat we hem pijn hadden laten lijden. Hij is nog steeds lief, maar hij begint naar mijn zin weer te veel achter Jumper aan te zitten... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Is zijn gedrag naar jullie toe ook anders ? Polle is bijv. best aanwezig naar ons toe, heel mensgericht dus....gelukkig wel altijd compleet zindelijk geweest.Dat mag natuurlijk blijven maar we zien daarin ook wel het rammetjesgedrag..bezitterig om ons heen draaien, als we het zouden accepteren; rijden..Het is een heel krachtig konijn (kan ook niet anders met 5 kg)Hij apporteert constant de knijpers uit de bak in de keuken...:baby:Maar buiten dat, lijkt het toch wel dat zijn mannelijkheid Ć©Ć©n en ander versterkt... En we zijn eigenlijk nieuwsgierig wat er nu werkelijk kan veranderen als hij geholpen wordt... Men zegt het wel, maar wat is inderdaad de werkelijke ervaring.. Jullie ervaringen zijn dus belangrijk ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Naar ons toe is Nijntje alleen maar aanhankelijker geworden. Hij was altijd al lief, met iets stoers en, idd, bezitterig. Nu heeft ie meer iets van een charmante verleider Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flapje Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Inderdaad, voor de castratie kon mijn ram ook heel lang om mijn benen heen draaien, dat doet hij nu bijna niet meer. Wel is hij nog steeds erg aanhankelijk en komt altijd even bij me langs en springt op mijn schoot als ik op de grond ga zitten. Maar het āechte rammen gedragā noem ik het dan maar even, is wel minder. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 wat hier de grootste verandering was...was het zindelijk zijn. eerst pieste hij heel het kleed onder, bank, etc. dat was eigenlijk gelijk na zn castratie over! ook het cirkelen om onze voeten en het rijden tegen voeten aan enzo..was over! verder is die ook nog erg veranderd qua makkelijker op te tillen, niet meer zo schrikken, etc. maar ik denk dat dit vooral zo gekomen is doordat hij een vriendinnetje kreeg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Snoet was na zijn castratie minder sproeierig, minder rondjes rennen rond de hokken van de dames en zo. Hij is er nog rustiger door geworden (was tevoren al een beetje een sloef, maar nu nog meer). Zindelijkheid..... hij plast en poept nog steeds het liefst naast de wc en mikt daarbij onder de deur door :((Maar hij is super lief Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Quintis was voor de castratie al zoindelijk en heel lief en sociaalhet enige wat veranderd is dat hij eigenlijk niet op Chimsee rijd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Ze sproeien hier niet meer.Rijden niet meer op mijn katten haha.Sommige hebben wel nog dek drift maar ze worden zeker rustiger.En stinken minder . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoke Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 De mijne hield ook op met sproeien. En hij is volgens mij ook wel wat rustiger geworden. Nu slaapt hij de hele dag en komt hij alleen maar recht als het om eten gaat.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lia Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Pluisje is nog niet geholpen.Maar hij si erg lief, rustig, soms heeft hij zijn 5 min tik wat ik erg leuk vind omdat hij juist zo stil is. Hij is zinderlijk maar erg gewild naar anouk toe maar zij niet naar hem(TOTAAAL NIET).Dus ik ben ook inderdaad benieuwd als hij geholpen is. Ik hoop nog steeds de lieve toppertje, gewoon eigenlijk als hij nu is. Nu is hij wels chrikkerig dat wel hoop dat dat straks weg is Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thessa Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Anders gedragen niet echt, maar juist rijden op mijn voedster Pluisje deed hij niet meer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Ik kan alleen reageren voor Kobe, mijn eerste konijn. Zowel Merlot als Falco zijn gecastreerd nadat ze hier maar een paar dagen waren, dus daar kan ik weinig tot niets van zeggen. Ik heb Kobe laten castreren tijdens mijn blok, omdat ik gewoon niet meer kon studeren doordat meneer elke paar uur aan mijn been kwam hangen om te rijden. Na castratie heeft hij dat nooit meer gedaan of geprobeert. Hij is ook eigenlijk pas na castratie zindelijk geworden. Karakterveranderingen heb ik niet gemerkt. Ik denk ook dat die fel overdreven worden. Enkel het gedrag dat gelinkt is aan hormonen veranderd met castratie. Dus alles wat te maken heeft met voortplanting: rijden, territoriumafbakening. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Moos is helemaal niks veranderd, maar hij is ook nooit lastig geweest. Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat ie al met 4mnd gecastreerd is. Hij heeft nooit de kans gehad om vervelend te worden, hahaha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chacha Geplaatst: 21 oktober 2007 Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Fluffy is niet veel veranderd, alleen wat rustiger geworden. Hij heeft ervoor nog nooit 'mannengedrag' vertoont, niks. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2007 Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Sommige castreer je optijd dan merk je niks tot weinig aan het gedrag.Maar als de ram ouder is en het is er maar een alleen.Zullen zommige mensen over gaan tot castratie van wege zijn gedrag.Dan kun je pas echt onder vinden wat het verschil voor en na is en was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 21 oktober 2007 Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Even nog een opmerking: ik twijfel of je bij een buitenkonijn echt een verandering kan zien... wat niet betekend dat ze er niet is natuurlijk. Ik denk dus dat alleen mensen met een binnenkonijn echt op deze vraag kunnen antwoorden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 21 oktober 2007 Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Ik denk dat je als je een binnekonijn hebt je er wel iets bewuster van zal zijn, maar ik merk het ook gelijk als ze zich ook maar iets anders gedragen.Simba is eigenlijk pas een 3 maand na de castratie erg rustig geworden.Toen hij bij mij kwam was ie net 3 weken gecastreerd en nog best fel.Tegenwoordig kan ie nog wel eens fel zijn, maar hij is toch duidelijk anders dan in het begin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten