Ga naar inhoud

Ik zoek ervaringsdeskundigen (castratie ram)


ZaZa

Aanbevolen berichten

Mijn ram was heel zindelijk, toen hij in de pubertijd kwam was hij dat helemaal vergeten (heb wat af lopen dweilen haha), maar na de castratie weer meteen geheel zindelijk!!!

Verder heb ik het idee dat hij wat meer rust in zich heeft, voor de castratie kon hij ineens ergens bang van zijn en in een hoek kruipen, nu doen hij dat niet meer. Maar weet natuurlijk niet of dat door de castratie komt, valt wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zijn gedrag naar jullie toe ook anders ?

Polle is bijv. best aanwezig naar ons toe, heel mensgericht dus....gelukkig wel altijd compleet zindelijk geweest.

Dat mag natuurlijk blijven maar we zien daarin ook wel het rammetjesgedrag..bezitterig om ons heen draaien, als we het zouden accepteren; rijden..

Het is een heel krachtig konijn (kan ook niet anders met 5 kg)

Hij apporteert constant de knijpers uit de bak in de keuken...:baby:

Maar buiten dat, lijkt het toch wel dat zijn mannelijkheid één en ander versterkt...

En we zijn eigenlijk nieuwsgierig wat er nu werkelijk kan veranderen als hij geholpen wordt...

Men zegt het wel, maar wat is inderdaad de werkelijke ervaring..

Jullie ervaringen zijn dus belangrijk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, voor de castratie kon mijn ram ook heel lang om mijn benen heen draaien, dat doet hij nu bijna niet meer. Wel is hij nog steeds erg aanhankelijk en komt altijd even bij me langs en springt op mijn schoot als ik op de grond ga zitten. Maar het ‘echte rammen gedrag’ noem ik het dan maar even, is wel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat hier de grootste verandering was...was het zindelijk zijn. eerst pieste hij heel het kleed onder, bank, etc. dat was eigenlijk gelijk na zn castratie over! ook het cirkelen om onze voeten en het rijden tegen voeten aan enzo..was over!

verder is die ook nog erg veranderd qua makkelijker op te tillen, niet meer zo schrikken, etc. maar ik denk dat dit vooral zo gekomen is doordat hij een vriendinnetje kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoet was na zijn castratie minder sproeierig, minder rondjes rennen rond de hokken van de dames en zo. Hij is er nog rustiger door geworden (was tevoren al een beetje een sloef, maar nu nog meer).

Zindelijkheid..... hij plast en poept nog steeds het liefst naast de wc en mikt daarbij onder de deur door :((

Maar hij is super lief :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluisje is nog niet geholpen.

Maar hij si erg lief, rustig, soms heeft hij zijn 5 min tik wat ik erg leuk vind omdat hij juist zo stil is. Hij is zinderlijk maar erg gewild naar anouk toe maar zij niet naar hem(TOTAAAL NIET).

Dus ik ben ook inderdaad benieuwd als hij geholpen is. Ik hoop nog steeds de lieve toppertje, gewoon eigenlijk als hij nu is. Nu is hij wels chrikkerig dat wel hoop dat dat straks weg is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen reageren voor Kobe, mijn eerste konijn. Zowel Merlot als Falco zijn gecastreerd nadat ze hier maar een paar dagen waren, dus daar kan ik weinig tot niets van zeggen.

Ik heb Kobe laten castreren tijdens mijn blok, omdat ik gewoon niet meer kon studeren doordat meneer elke paar uur aan mijn been kwam hangen om te rijden. Na castratie heeft hij dat nooit meer gedaan of geprobeert. Hij is ook eigenlijk pas na castratie zindelijk geworden.

Karakterveranderingen heb ik niet gemerkt. Ik denk ook dat die fel overdreven worden. Enkel het gedrag dat gelinkt is aan hormonen veranderd met castratie. Dus alles wat te maken heeft met voortplanting: rijden, territoriumafbakening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je als je een binnekonijn hebt je er wel iets bewuster van zal zijn, maar ik merk het ook gelijk als ze zich ook maar iets anders gedragen.

Simba is eigenlijk pas een 3 maand na de castratie erg rustig geworden.

Toen hij bij mij kwam was ie net 3 weken gecastreerd en nog best fel.

Tegenwoordig kan ie nog wel eens fel zijn, maar hij is toch duidelijk anders dan in het begin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .