Ga naar inhoud

Een lekker menuutje voor mijn nijnen <3


Jojo124

Aanbevolen berichten

Maar nu begrijp je mij helemaal verkeerd. Ik zeg juist dat ik ze voorheen ook juist elke dag wortel gaf zonder problemen. Ik ben het met je eens dat het gedoe rond wortel hier soms overdreven wordt. Maar het is gewoon een feitdat wortels in verhouding voor een konijn veel suikers bevat en jouw verhaal doet voor komen dat je ten eerste elke dag een flink stuk wortel geeft ( die plak van 1 a 2cm schrijf jr nu pas) en ten tweede dat dit voor elk konijn prima zou zijn. Dit heb ik aan willen vullen met mijn informatie. Dit was absoluut geen aanval

Wat ik probeerde te zeggen is dat elk konijn anders is en voor 1 konijn de situatie dus ook kan veranderen waardoor met regelmaat wortel ineens wel teveelkan zijn. ( en ze is actiever dan ze in tijden is geweest dus dat is het niet. Wel de wortel want sinds die weg is is ze weer beter op gewicht ;))

Dat jouw konijnen het prima doen op elke dag een stuk wortel is prima. Jij ziet je konijnen. Over jouw konijnen kan ik niet oordelen,die zie ik niet. Maar ik weet wel wat de algemene reacties van konijnen op wortelen zijn.

Wat betreft de darmflora, dit is ook een feit dat dit KAN. Maar ook hier geld, elk konijn is anders. De een reageert hier wel op, de ander niet. Of mensen herkennen het niet doordat ze alleen wat bdk laten liggen. Maar ook dit laat een onbalans zien, maar het konijn is verder niet ziek.

Wat betreft de voedingsstoffen, tuurlijk zitten er goede vitamines in. Maar naar mijn mening zitten dir ook voldoende in een goede uitgebalanceerde brok.

Mijn vergelijking met bier was overigens als volgt bedoeld:

wortel bevat in verhouding vrij veel van iets wat in grotere hoeveelheid minder goed is: suiker.

Maar naast die suiker bevat de wortel ook veel goede stoffen.

Bier bevat ook iets wat niet zo goed voor je is als je er teveel van neemt: de alcohol

Maar bier is ook een natuutlijk product gemaakt van hop en bevat ook veel vitamines en mineralen. ( nee mensen, nu niet allemaal massaal aan het bier! :P)

Bier met mate is niks mis mee, dat geld voor konijnen ook met wortel.

Maar ik mag jouw reacties in dit topic wel :he: iemand die zelf nadenkt en niet alles klakkeloos overneemt en in paniek schiet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu begrijp je mij helemaal verkeerd. Ik zeg juist dat ik ze voorheen ook juist elke dag wortel gaf zonder problemen. Ik ben het met je eens dat het gedoe rond wortel hier soms overdreven wordt. Maar het is gewoon een feitdat wortels in verhouding voor een konijn veel suikers bevat en jouw verhaal doet voor komen dat je ten eerste elke dag een flink stuk wortel geeft ( die plak van 1 a 2cm schrijf jr nu pas) en ten tweede dat dit voor elk konijn prima zou zijn. Dit heb ik aan willen vullen met mijn informatie. Dit was absoluut geen aanvalIk heb het helemaal niet als aanval gevoeld hoor.;)Ik geef winterwortels en dat zijn flinke jongens met een doorsnee van pakweg 5 cm,dus 2x1cm per dag daarvan is voor een dwergnijn best wat.

Wat ik probeerde te zeggen is dat elk konijn anders is en voor 1 konijn de situatie dus ook kan veranderen waardoor met regelmaat wortel ineens wel teveelkan zijn. ( en ze is actiever dan ze in tijden is geweest dus dat is het niet. Wel de wortel want sinds die weg is is ze weer beter op gewicht ;))

Dat jouw konijnen het prima doen op elke dag een stuk wortel is prima. Jij ziet je konijnen. Over jouw konijnen kan ik niet oordelen,die zie ik niet. Maar ik weet wel wat de algemene reacties van konijnen op wortelen zijn.

Ja maar dat kun je ook zeggen van andijvie en witlof om maar wat te noemen.Mopsa krijgt bv bij een teveel aan wiltlof dunnere ontlasting,dus voor haar niet meer dan anderhalf blaadje per dag.

Wat betreft de darmflora, dit is ook een feit dat dit KAN. Maar ook hier geld, elk konijn is anders. De een reageert hier wel op, de ander niet. Of mensen herkennen het niet doordat ze alleen wat bdk laten liggen. Maar ook dit laat een onbalans zien, maar het konijn is verder niet ziek.

Wat betreft de voedingsstoffen, tuurlijk zitten er goede vitamines in. Maar naar mijn mening zitten dir ook voldoende in een goede uitgebalanceerde brok. Oei hier ben ik het niet mee eens.Nou ja in principe wel,maar ik heb liever dat mijn konijnen hun vitamines en mineralen halen uit onbewerkte rauwe voeding(of hooi)dan uit bewerkt fabrieksvoer.Wil hiermee niet zeggen dat ik geen biks voer,ik voer SS,maar wel slechts 30 per nijn/per dag.Zodat ze genoeg "trek"blijven houden voor al het andere dat ik ze aanbied.Maar ik moet nog wel kijken of ze het deze winter op deze kleine hoeveelheid SS goed blijven doen,anders geef ik uiteraard meer.

Mijn vergelijking met bier was overigens als volgt bedoeld:

wortel bevat in verhouding vrij veel van iets wat in grotere hoeveelheid minder goed is: suiker.

Maar naast die suiker bevat de wortel ook veel goede stoffen.

Ik vind persoonlijk gezien de analyse dat het wel meevalt met de fructose,en dat het goede het "slechte"gelukkig overheerst.

Bier bevat ook iets wat niet zo goed voor je is als je er teveel van neemt: de alcohol

Maar bier is ook een natuutlijk product gemaakt van hop en bevat ook veel vitamines en mineralen. ( nee mensen, nu niet allemaal massaal aan het bier! :P)

Bier met mate is niks mis mee, dat geld voor konijnen ook met wortel.

Maar ik mag jouw reacties in dit topic wel :he: iemand die zelf nadenkt en niet alles klakkeloos overneemt en in paniek schiet :)Nou bedankt,ik mag jouw ook wel hoor.:)

Geniet van wortels,maar eet ze met mate....zo iets?,haha.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .