Ga naar inhoud

Een lekker menuutje voor mijn nijnen <3


Jojo124

Aanbevolen berichten

Vandaag maakte ik een lekker menuutje voor mijn 4 nijnen(zie foto's)

Eerst een stukje appel,en wat ruwvoer in combinatie met wat gras:)

GroteFoto-LBKQHP8Y.jpg

Dan wat lekker water :)

GroteFoto-H6OZL4YD.jpg

En dan wat hooi

GroteFoto-4F7VUV6G.jpg

En dit was de lekkere menu

Hebben jullie nog voedertips of andere tips zet ze zeker in de reactie

En zeg zeker ook wat je ervan van

Ps mijn nijnen vonden het super lekker

aangepast door Jojo124
Iets vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zullen ze vast lekker van gesmuld hebben :)

Maar wat jij ruwvoer noemt, is helaas alles behalve ruwvoer. Ruwvoer bevat veel ruwe vezels. Daarmee wordt dus hooi bedoeld. Gemende voeders bevatten vaak juist bedroevend weinig vezels.

Heb voer wat jij geeft is gemengd voer zie ik. Hier zitten allerlei lekkere dingetjes door die niks aan voedingswaarde toevoegen, heel veel suiker en calcium bevatten en het vezelgehalte erg naar beneden halen. Beter kun je een enkele brok voeren. Hier zit alles in wat ze nodig hebben en is, mits goede kwaliteit, veel beter voor de gezondheid.

Als ik kijk naar wat mijn eigen konijnen aan hooi weg werken valt het mij ook op dat er heel weinig hooi ligt. Of heb je meer gegeven dan dit? Hooi moeten zeimmers onbeperkt kunnen eten.

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook elke ochtend voordat ik naar het werk ga een bakje met lekkers. Ze krijgen gemiddeld 5 verschillende fruit/groentjes en wat brokjes om de dag door te komen. En dan ververs ik hun water ook altijd.

Hooi ligt er altijd meer dan genoeg.

De "salade" verschild, maar net wat ik in huis heb, bijvoorbeeld:

Witlof

Basilicum

Andijvie

Aardbei

Appel

Peer

Komkommer

Munt

Broccoli

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wortel zit ook veel suiker..

Maar dat is een natuurlijke suiker.Mijn konijnen eten iedere dag een flink stuk winterwortel,maar ik kreeg juist van de da gister te horen dat mijn nijnen geen gram te dik waren en dat ik ze best wat meer mocht voeren.;) en in wortels zitten veel andere goede gezonde stoffen oa B-Caroteen.In van die knaagstangen zit denk ik geraffineerde suiker(witte suiker)en dat geef ik dus ook niet.

Voor meer info over wortels: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wortel_(groente)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad wel verschillende soorten suikers, maar ze heeben allemaal minstens 1 ding gemeen: ze worden als ze niet gebruikt worden opgeslagen als vet.

Het is niet gezegd dat elk konijn dat wortels krijgt te dik wordt natuurlijk, dit hangt af van wat je nog meer voert en hoe actief ze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk bevatten ze meer dan alleen fructose, bier bevat ook meer dan alcohol ;)

Maar het ging hier om de suikers en daar reageerde ik op. Ik zeg niet dat jouw konijnen te dik zijn. Dat kun jij zelf het beste beoordelen. Mijn koppel deed het ook jaren prima met vaak een hele wortel zonder dik te wordenmMaar nu mini ouder wordt merk ik dat ze ineens wel dikker wordt.

Het ene konijn is de ander ook niet natuurlijk. De ene mens wordt bij de gedachte aan snoep al dik terwijl de ander kan eten wattie wil.

Houd ook wel in je achterhoofd dat suikers op den duur ook de darmflora in de war kunnen gaan schoppen. Dat vind ik persoonlijk nog belangrijker dan het gewicht. Een darmflora heb je namelijk niet 123 weer op pijl helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk bevatten ze meer dan alleen fructose, bier bevat ook meer dan alcohol ;)

Wortelen gaan vergelijken met alcohol....

Maar het ging hier om de suikers en daar reageerde ik op. Ik zeg niet dat jouw konijnen te dik zijn. Dat kun jij zelf het beste beoordelen. Mijn koppel deed het ook jaren prima met vaak een hele wortel zonder dik te wordenmMaar nu mini ouder wordt merk ik dat ze ineens wel dikker wordt.

Ouder worden en mischien minder bewegen kan een reden voor gewichtstoename zijn,lijkt me stug dat het aan wortel ligt.

Het ene konijn is de ander ook niet natuurlijk. De ene mens wordt bij de gedachte aan snoep al dik terwijl de ander kan eten wattie wil.

Weer wortels vergelijken met iets ongezond als snoep.Voor mensen is een wortel ook beter dan snoep.Alleen al het verschil aan calorien zegt genoeg.

Houd ook wel in je achterhoofd dat suikers op den duur ook de darmflora in de war kunnen gaan schoppen. Dat vind ik persoonlijk nog belangrijker dan het gewicht. Een darmflora heb je namelijk niet 123 weer op pijl helaas.

Na 23 jaar konijnen die dagelijks wortels eten nog nooit wat van gemerkt.Ik vind dat je wortels onterecht als iets slechts neer zet.En ik zal de laatste zijn die zegt dat je iedere dag een hele winterwortel moet geven.Maar dagelijks een schijf(van plm.1cm dik) of 2 kan echt geen kwaad en is gewoon een gezonde aanvulling.

En verder moet ieder maar doen wat ie het beste vind.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .