Ga naar inhoud

ontlasting ==> miss haarbal?


Lia

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje.

Ik merk aan pluisje dat hij vaak drollen neerlegt die aan elkaar vast zitten. Of een drol met een sliert en weer een drol. Als ze uitelkaar trek is het soms hooi maar ook haren. Zou dit komen door de verharing?? kan dit kwalijk??? en wat kan ik hier tegen doen? eventueel ananassap?? ivm haarbal??

En is alleen ananassap daar goed voor zijn er ok andere dingen die je kan geven tegen haarbal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry mensen ik las toennet de topic van mintaka en lijkt veel op de mijne.:$

Ik las dus dat ik ananassap moest geven. Ik merk niet dat er iets is met pluisje. Miss dat het daardoor kwam dat hij op dierendag niet wou eten ik weet het echt niet. Maar zo wie zo wel zijn gebit.

Maar verder is hij goed, eet goed en rent.

Er was toch ook iets wat je kon geven tegen veel haar uitval??

Zijn er ook andere middelen dan alleen ananassap??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lia ik heb net als jij ook teddies. Je kan op internet bij de konijnen web winkel prozyme kopen dat is poeder van gemalen ananasstelen. dat doe ik op een mespuntje pak een klein spuitje water vermeng het ermee en spuit het daarna in de bek. Dit geef ik preventief. elke dag soms vergeet ik het wel eens een dag maar dat geef niet. heb nu ook ananassap gemaakt en in de waterfles gedaan. Rocky is enorm in de verharing en mijn voedster blijft maar sabbelen en knabbelen aan zijn haar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dipo druppels??? Waar haal ik die? nooit van gehoord ;)

Tot nu heb ik hier wel ananas in huis maar weet niet hoe ik die moet persen in sap (bloos) nog nooit in mijn hele leven gehaald in huis.

Ja ik heb prozyme in huis, die had ik toen nog besteld. Alleen hbe ik schijnbaar de beschrijving weggegooid en lag het in huis en niet meer weet waar het voor is.

( ben blij dat het in de medicijnenmandje ligt voor de dieren anders dachten de mensen die hier in huis komen: "uh lia aan de coke??"ja joh ik snuif elke dag :P

Ik vul de drinkflesjes van hun helemaal VOL, tot er geen water meer in kan. Ik doe dit omdat hij anders lekt en het gaat nu super goed !!!! Moet ik dan als nog 1 mespuntje gebruiken? of adviceren jullie mij toch beter Dipo-druppels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lia dat mespuntje doe ik op 1spuitje met water en dat spuit ik in de bek. ik doe het niet in de fles. zo krijgt hij het rechtstreeks binnen. Je lost het als het ware op tot een pakje en trekt het dan weer terug in het spuitje. Die diplo druppels zou ik ook wel willen weten. van mij zijn ze ook enorm in de verharing . ik had van cindy gehoord propolis druppels voor weerstand en verharing toch cin of heb ik het fout

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo een sinasappelmixer en ik heb een milkshake app.

Oh ik heb nu 1 mes puntje in het flesje gedaan :s , ik dacht: de konijnen krijgen alleen maar stress als ik ze elke dag moet pakken en in de bek moet spuiten. Krijgen ze straks wantrouw in mij wan dat heeft de kat van mij al. Als hij het geluid al hoort van een doosje is hij weg dan weet hij dat zijn oren gedaan moeten worden snap je? Vandaar dat ik het niet dagelijks in de bek wilt geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef al mijn konijnen dipo propolis.

Dit is een natuurlijke stof gemaakt van onder andere aminozuren uit honing.

Dit zorgt voor een betere weerstand van je konijn.

Het kan ook helpen dit te geven als ze ziek zijn.

Ik geef het mijn konijnen altijd in het water.

Je flessen gaan er wel niet uit zien (het hars wat zich op je fles vormt mag je namelijk niet verwijderen), maar het spul zorgt er voor dat je water gezuiverd wordt en voorkomt ook alg groei.

Daarnaast had ik dus een konijn die heel slecht door de verharing kwam en die ik echt moest helpen.

Toen ben ik dat middel gaan gebruiken en binnen een paar dagen zag je al verandering en sindsdien heeft ie er nooit meer last van gehad.

Als je er over denkt dat middel ook eens te bestellen dan stuur ik je wel een pbtje met hun telefoonnummer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef de prozyme nu ook af en toe omdat Merlot kleinere keutels had na onze vakantie. Mogelijk door verharing, maar kan ook omdat hij toen te weinig hooi had naar mijn mening. Ik maak gewoon peterselie nat en doe daar het mespuntje op, lekker makkelijk, knoeien met een spuitje is echt overbodig bij prozyme hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Ik maak gewoon peterselie nat en doe daar het mespuntje op, lekker makkelijk, knoeien met een spuitje is echt overbodig bij prozyme hoor.

dat is slim hey, ga ik ook doen. Heel stom dit vertelde je gisteren en lees het nu pas :s had ik het vanmorgen al kunnen doen.

ik gaf vanmorgen een mespuntje vermengt met beetje water van 1.5 ml. Ik schatte het!!

Ik weet niet of het water te veel was, maar werkt het dan nog wel goed en is het dan kwalijk als ik straks het weer geef??

Daarnaast heeft ij nu een schaaltje ananassap met water en daar drinkt hij uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .