Ga naar inhoud

asociaal konijn??


Bunnyfan

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het ene konijn gewoon meer wast dan het andere. Mijn voedster zit bijvoorbeeld heel vaak mijn ram te wassen, maar andersom zie ik het maar sporadisch. Zij wil wel heel graag door hem gewassen worden en dwingt het ook echt af. Soms geeft hij toe en krijgt ze een likje of twee, that's it.

Heb wel ontdekt (via camera) dat hij haar vaker en uitgebreider wast als wij niet thuis zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja mannen he.....:) Ik hoop gewoon maar dat ie normaal is en dat een voedster het bij hem ook fijn krijgt. Als zij nou ook gewassen wil worden en hij doet het niet..... Nou ja, morgen is de speeddate met daarna hopelijk de bruiloft in de badkamer, waarna ze gaan samenwonen in de ruime overdekte ren in de tuin. We zien wel.... Hij is een beetje doof omdat ie ooit oorontsteking heeft gehad. Reageert vaak heel traag, want hij hoort je niet aankomen. Verder gelukkig gezond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zegt iets over de rangorde, degene die gewassen wordt staat wat hoger in rang. Hij is zeker niet gestoord maar een normaal konijn dat zich niet in rang gaat verlagen.

De chef van het stel hier wordt soms door meerdere konijnen tegelijk gewassen en hij laat het zich wel gevallen. De anderen proberen soms wel af te dwingen dat hij ze wast, wat eindigt in 2 of 3 likjes van zijn kant waarna hij zich neervlijt naast het konijn wat met de kop plat op de grond ligt en uiteindelijk alsnog een volledige wasbeurt krijgt van het konijn dat gewassen wilde worden. Zo werken die dingen als je je onderdanen onder controle hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen zijn wat minder strikt in de hiërarchie, dat kan. Misschien is zij dan toch de baas.

Some rabbits are less tied to the necessities of hierarchy, and may equally come to you for grooming and lick you in turn. Other rabbits may not participate in establishing dominance with other rabbits, refusing to provide grooming but not demanding they be groomed. Every rabbit is an individual with its own personality that you'll have to learn for yourself.

Hier kan je er meer over lezen, onder het kopje: Prove that you love me: http://language.rabbitspeak.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .