Ga naar inhoud

myx in onze woonplaats


Kaar

Aanbevolen berichten

Net liepen we hier langs het hertenpark, hier vlakbij. Midden in een parkje is dat, met hertjes en geitjes, ezels en lama's, kippen en eenden, een grote vijver en ze hebben daar een leuk weitje met een konijnenheuvel, met aardig wat konijntjes. Verder staat er een groot gebouw waar die mannen (gepensioneerden ofzo) daar de halve dag koffie zitten te drinken.

We zagen zo al 4 konijntjes zitten, naar adem happend en met de etter uit hun ogen lopend!

Ik ben net thuisgekomen en heb meteen de dierenbescherming gebeld, er zou iemand gaan kijken zeiden ze.

Schandalig hoor, die beestjes zo te laten lijden. Het mag nooit iets kosten daar, dus ik wed dat ze ook niet ingeënd zijn.

Wel vaker meegemaakt, een konijn met een elastiekje om z'n pootje, en toen ik dat meldde zat het er een paar uur later nog om. Weer melding van gemaakt, en toen stond die vent zuchtend op en sjokte die kant op, was eigenlijk teveel moeite.

Ook een keer met een zwaargewond hert, melding van gemaakt en ze wilden nog de dierenarts niet laten komen. Toen is mijn buurvrouw zelf over het hek geklommen (is dierenarts-assistente van origine) om het beestje te verzorgen, en zij heeft toen ook de dierenarts gebeld.

Ik ben benieuwd of ze nu iets gaan doen aan die konijntjes. Van mij mogen ze die mannen een flinke bekeuring geven wegens dierenkwelling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedaan!

En meteen een vraag: kun je myx ook overbrengen door het aaien van deze beestjes? Omdat het hier een soort kinderboerderij betreft, kan het dus zo maar zijn dat kinderen die konijnen (door het hek heen, je kunt er niet echt binnen) geaaid hebben, en dan thuis weer hun eigen konijntjes aaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

de volgende morgen werd ik teruggebeld door de dierenbescherming, en ik heb inmiddels ook een brief ontvangen met een meldcode waarmee ik, als melder, na 4 weken kan informeren hoe het nou afgelopen is: netjes!

Gisteren kwamen we weer erlangs, en nu zijn alle konijnen "weg" (ik neem aan dood :( ), er zitten nu kipjes op die konijnenheuvel...

Zo zonde, er zat zo'n leuk Hollandertje dat mijn favoriet was, kwam altijd meteen met de pootjes tegen het hek aanstaan als je daar met brood kwam. Maar in totaal denk ik dat er wel 15/20 konijntjes waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Schaijk, klein plaatsje tussen Uden en Oss (N-Br).

Het is dus een soort kinderboerderij waar je omheen kun wandelen (je kunt er niet echt binnen), in een park. Van wie het is weet ik niet, maar ik neem aan van de gemeente. En ze werken ook met sponsors want bij de ingang staan bordjes van plaatselijke bedrijven.

Er lopen wel eens wat oude mannetje rond, die de beesten verzorgen (tenminste: dat zouden ze moeten doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .