Ga naar inhoud

Snoet is nogal suf....


mintaka

Aanbevolen berichten

Ik maak me zorgen over Snoet. Hij is nogal aan de suffe kant sinds vanmiddag... Hij eet wel wat wortelloof en een beetje hooi, maar de biks raakt hij niet aan. Hij heeft een buikmassage gekregen en toen leek het eventjes iets beter te gaan, maar daarna was het weer hetzelfde: stil zitten, en rondkijken. Hij wast zich wel.

Ik hem hem nu in een aparte kooi gezet, wel in de gang bij Toendra, om te kijken of hij keutelt, maar in het laatste anderhalf uur nog niks gezien... Ik had daarnet wel de indruk dat hij BD-keutels aan het eten was.

En misschien zie ik spoken (waarschijnlijk), maar hij dat BD-keutels eten verloor hij zijn evenwicht. Ik dacht al gelijk aan e. cuniculi....

Zucht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb net gecheckt, en er waren keutels, maar allemaal rare vormen en allemaal kettingkeutels. Ik denk dus inderdaad dat het daardoor komt. Hij is giga aan het verharen en gisteren heb ik er nog allemaal dikke plukken afgehaald omdat ik niet wil dat hij dat binnen krijgt en verstopping krijgt daarvan...

Ik heb Sili-Met-San in huis ja, dat is het Belgische equivalent van Aeropax. Ik heb ook Primperan in huis om de darmen te stimuleren.

Met E.C. ben ik altijd bezig hoor. Dat is iets waar ik sinds afgelopen jaar een verhoogde waakzaamheid voor heb, omdat waarschijnlijk Snoet en Savannah ook besmet zijn, door Toendra dan. Het is niet zo dat ik er nu meer of minder gevoelig voor ben wanneer het ter sprake komt op BB. Ik houd altijd mijn konijnen daarvoor in de gaten.

Ik heb hem nu weer uit het hok gelaten, kwestie dat hij voldoende beweegt en zo zijn darmen ook stimuleert met te bewegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, hopelijk is het idd niets ernstigs en al helemaal geen e. cuniculi... Maar als je zegt dat Snoet en Savannah besmet zijn, betekend dat dan dat ze niet noodzakelijk ziek moeten worden? Of dat ze nog ziek gaan worden? Nee toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet noodzakelijk hoor, hun afweersysteem kan dat normaal gezien onder controle houden. Ik weet ook niet zeker of ze besmet zijn, dat is niet getest. Maar ze zaten samen met Toendra op het moment dat zij besmettelijk was, vandaar...

Sinds ik die rare keutels gezien heb, denk ik eerder daaraan als reden... Het is ook echt niet normaal hoeveel haar Snoet verliest. Gisteren heb ik echt gigantisch veel eraf gehaald en vandaag hangt er alweer zo'n pak los. Dadelijk is hij helemaal weggesmolten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

een kale kip oké....maar een kaal konijn....

Keutels dus...waarschijnlijk iets tijdelijks, maar toch belangrijk.

Hier ligt er soms in de ren wel eens diarree..zo moeilijk om dan te ontdekken van wie dat dan is..dan is het wel prettig dat je ontdekt van wie het afkomt..

Goed opgelet dus Mintaka !

Met buitenkonijnen toch iets lastiger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ananassap hebben we niet...

hij eet wortelloof, dat vindt hij erg lekker, we hebben nog een hele zak, maar da's misschien wat overdreven... en verder andijvie, selder, wortel, maar hij geeft de voorkeur aan wortelloof...

ik ga nog eens kijken naar meneer en straks misschien eens naar Inge Thas bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoet lijkt weer OK. Hij zat vanochtend uitgebreid wortelloof te eten en een stukje appel. Hij huppelt rond en geniet van de liefkozingen van Toendra.

Ik heb wel een gigantische keutelketting gevonden, nog nooit zo'n lange gezien. Ik heb er een foto van gemaakt, zal die dadelijk effe uploaden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn dus de kettingkeutels die ik vanochtend vond van Snoet. Effe als didactisch materiaal ook, zodat anderen weten hoe het eruit ziet :)

file.php?n=756&w=l

Dit was de langste, maar het lag vol met allemaal kettinkjes van 2 of 3 keuteltjes, met dunnere of dikkere draden ertussen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

file.php?n=756&w=l

Hmm, Snoet gaat terug naar de kleuterklas, kraaltjes rijgen... :P

Of hij wordt bijgelovig, net als dat je een appel in een keer schilt, dat brengt geluk, maar dan op zijn konijns :P

Maar ff back to the point.. Ik hoop dat het echt éénmalig was, en dat hij gewoon zijn dag niet had, ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je je met zo'n giga ketting in je buik niet al te heppie voelt. Het gaat nu weer goed met hem hoor. Hij zat daarnet wortel en selderij te eten :) En hij is weer actiever dan gisteren. Het zal hem duidelijk scheef hebben gezeten. Intussen ga ik elke dag nog maar door met haren plukken. Dat deed ik al een tijdje, maar blijkbaar heeft hij toch behoorlijk wat binnen gekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb schijnbaar ook het zelfde probleem bij pluisje en net als Sammy zegt 2 drolen maar of er is een hele dikke grote drol.

Ik heb nu dus ananas gekocht maar ik als leek met ananassen weet ik niet hoe je het moet persen om aan het sap te komen.

Hihihi wat ik nu gedaan heb is het boven stronkje af gehaald, eerst een schijfje afgehaald en fijn geknepen(kwam best veel sap uit) en de ananas zelf had ik op zijn kop op de sinasappelperser gedrukt. Maar dit gaat niet op de manier hoe ik het wil.

Weten jullie hoe je dit moet doen? en hoeveel sap mag je geven?

Zijn drink flesje zit bv helemaal vol tot het einde. Nu heb ik dus sap met iets meer water dan de sap in een schaaltje gedaan en hij vind het LEKKER !!!!!!!!!!!!!!!!!! Slurpen joh!!!!

Dat hij soms met zijn neus erin gaat hihih.

En wat is uit eindelijk het resultaat? gaat de haarbal losser komen en met zachte ontlasting eruit komt??

Wat fijn Mintaka dat het beter gaat met je moppie !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .