Ga naar inhoud

Peentje wordt helemaal kaal geplukt door Takkie...


Gekkie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik zit met een dringende vraag, sinds een aantal dagen is Peentje (voedster) kaal op haar hoofdje... Het ziet er zo triestig uit :-(

Ik heb Takkie en Peentje in augustus gekoppeld, en dat ging super. Ze zijn nog steeds erg leuk samen en maken nooit ruzie.

Alleen heb ik dus nu net ontdekt hoe het komt dat Peentje haar hoofdje kaal is... Takkie gaat Peentje likken, maar bijt dus ook gewoon Peentje haar haar eruit :-( Peentje blijft gewoon zitten en lijkt er zelfs van te genieten als takkie dat doet.

Ik vind het zo vreemd en super zielig voor Peentje, kan iemand me vertellen of het schadelijk is?

Nog even ter info, ze hebben super veel knaagspullen, dus daar zal het al niet aan liggen.

Ze eten ook allebei goed.

Hieronder een foto van hoe peentje eruit ziet: bovenop haar hoofd kale plek, en van links tot rechts helemaal een soort 'strook' die helemaal kaal is boven haar neusje :-(

20131007_111333_zps21f1c643.jpg

20131007_111449_zpsd97b8e4b.jpg

20131007_111853_zpsca9fabfc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik het even aan kijken!

Na ongeveer een maand dat ik Bram en Pip heb gekoppeld had bram ook bijna kale oren. Omdat Pip hem constant zat te likken.

Ik denk ook dat het bij jou konijntjes daardoor komt.

Ook even goed opletten of de huid geïrriteerd raakt, dan wel ff langs de dierenarts, dan zul je waarschijnlijk een zalfje krijgen.

Ik heb het toen ook voorgelegd bij mijn dierenarts, ze zij dat het wel eens vaker voor kwam. En als het geïrriteerd raakt je aan de bel moet trekken.

Als je het niet vertrouwd kun je altijd nog naar je dierenarts.

Je mannetje vind je vrouwtjes konijn gewoon heel lief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik het even aan kijken!

Na ongeveer een maand dat ik Bram en Pip heb gekoppeld had bram ook bijna kale oren. Omdat Pip hem constant zat te likken.

Ik denk ook dat het bij jou konijntjes daardoor komt.

Ook even goed opletten of de huid geïrriteerd raakt, dan wel ff langs de dierenarts, dan zul je waarschijnlijk een zalfje krijgen.

Ik heb het toen ook voorgelegd bij mijn dierenarts, ze zij dat het wel eens vaker voor kwam. En als het geïrriteerd raakt je aan de bel moet trekken.

Als je het niet vertrouwd kun je altijd nog naar je dierenarts.

Je mannetje vind je vrouwtjes konijn gewoon heel lief!

Bedankt voor je reactie! Ik hou het zeker goed in te gaten, want wil niet dat er iets gebeurt met mijn schatjes.

Goed plan als het erger wordt, dan bel ik naar de DA! :-)

Dankje

Heeft verder nog iemand een 'theorie' waarom ze zo doen? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarom maar hier ook zo 1.

Hij likt zijn vrouwtje regelmatig op haar rug en laat hierdoor kale plekken en wondjes achter. Waarschijnlijk likt hij zo obsessief dat hij met zijn tanden de huid open haalt. Mijn voedster blijft altijd zitten dus lijkt mij dat ze er geen last van heeft.

Hij zit overigens sinds paar daagjes op Homeopatische druppels om te kijken of het een beetje helpt. Smeerde het eerst in met wondzalf maar had het idee dat ze dat erger vond dan het likken wat hij deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarom maar hier ook zo 1.

Hij likt zijn vrouwtje regelmatig op haar rug en laat hierdoor kale plekken en wondjes achter. Waarschijnlijk likt hij zo obsessief dat hij met zijn tanden de huid open haalt. Mijn voedster blijft altijd zitten dus lijkt mij dat ze er geen last van heeft.

Hij zit overigens sinds paar daagjes op Homeopatische druppels om te kijken of het een beetje helpt. Smeerde het eerst in met wondzalf maar had het idee dat ze dat erger vond dan het likken wat hij deed.

Dankjewel voor je reactie. Ga eens kijken voor een zalfje voor peentje of iets waardoor takkie stopt met bijten...

Gelukkig is het nog niet ontstoken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik smeer er niks meer op, ook omdat ze blijft zitten als hij het doet en er dus blijkbaar geen last van heeft, het zijn echt oppervlakkige wondjes. Geen bloedbaden ofzo!

Ik heb bij mijn ventje de tanden na laten kijken, dacht dat die te scherp waren. Maar dierenarts kon niks vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik smeer er niks meer op, ook omdat ze blijft zitten als hij het doet en er dus blijkbaar geen last van heeft, het zijn echt oppervlakkige wondjes. Geen bloedbaden ofzo!

Ik heb bij mijn ventje de tanden na laten kijken, dacht dat die te scherp waren. Maar dierenarts kon niks vinden

Even een update :-) Ik heb niet de indruk dat Peentje nog kaler is geworden de laatste 2 dagen. Ik heb er ook op gelet als Takkie begon te bijten, heb ik hem daarop gewezen dat het niet mocht (ze luisteren allebei vrij goed naar me), en sindsdien heb ik het niet meer gezien.

Peentje haar hoofd is ook niet ontstoken gelukkig ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je ze toch echt uitelkaar moet houden

Dat risico ga ik niet lopen want ze doen het super goed samen! Ze vechten niet, altijd lekker tegen elkaar aan. Geen reden om ze uit elkaar te houden hoor. Takkie is niet gewelddadig maar likt /bijt Peentje gewoon erg hard (maar Peentje vindt dat niet erg, die geniet...) :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .