Ga naar inhoud

Konijn angstig? En wat kan ik er aan doen?


suuske1981

Aanbevolen berichten

Het lijkt erop dat mijn konijn angstig is geworden sinds hij bij de dierenarts is gewest.

Wat kan ik nu doen?

Eerst kon ik hem altijd aaien maar dat gaat nu niet meer. Hij loopt al weg als je met je hand in de buurt komt

Wel eet hij uit mij hand als hij honger heeft.

Ook schrikt hij snel als je bijvoorbeeld een deur of raam open doet.

Hij heeft geen oren. Dus misschien is hij ook gevoeliger voor geluid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn een stress-situatie heeft meegemaakt om het zo even te zeggen kan het zijn dat hij/zij daar weer even van moet bijkomen. Zo zie je dat ook wel eens als konijnen medicatie nodig hebben gehad dat ze dan een paar dagen niks van je willen weten omdat je ze even moet 'lastig vallen'.

Maar als je konijn geen oren (?) heeft heeft het wellicht daar mee te maken? Maar echt geen oren, hoe komt het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem zonder oren gekocht. Heel het best bleek zo te zijn. Nou ja 1 konijntje had 1 oor.

Ik vond het zo schattig.

Dan denk ik dat de dierenarts zijn stresssituatie was. Verder doet hij het zo goed.

Eten doet hij dus soms wel uit mijn hand. En hij heeft genoeg ruimte buiten n ook genoeg speelgoed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik begreep dat je het schattig vond dat er geen oren meer aan zaten, ik vind dat juist zielig, maar nu snap ik je beter :)

Haha, dat dacht ik ook even! :)

En ik dacht ook dat hij niet meer kon horen, vandaar mijn 1e reactie. Maar die klopt dus niet... :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .