Ga naar inhoud

Teveel groenvoer of niet


Ruthie

Aanbevolen berichten

Iedere morgen krijgen ze hier hun halve portie groenvoer. Ze krijgen elk apart omdat Stitch het zijne in brokjes moet (geen voortanden meer). Maar Roxy doet wel ruim 3 uur over 80gr groenvoer. Dus tegen dat ik moet gaan werken is het nog niet op (ik sta nu al speciaal vroeger op). Stitch eet het meestal in 2 delen, eerst een stuk en een half uurtje tot uurtje later de rest. Maar als ik dus moet vertrekken moeten ze samen in de ren, met het overgebleven eten van Roxy erbij. Maar dan ben ik altijd bang dat Stitch er van zal proberen te eten en er in zou stikken.

Zou ik haar minder moeten geven? Ze krijgt al ruim een jaar dezelfde hoeveelheid, maar sinds het warme weer eet ze niet alles in 1 keer meer op, voorheen wel (of toch in minder tijd).

Zij is ook de grootste (en dikste) van de 2 dus zou ik het raar vinden dat ze minder zou krijgen dan hem.

's Avonds krijgen ze dan ook nog eens elk 80gr. Maar dan zijn we thuis dus is dat geen probleem als ze er wat langer over doet.

Ze weegt trouwens 2,1 kg dus theoretisch gezien is het zeker niet teveel groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan moeten ze zo'n grote berg groenvoer ineens binnen spelen. Ze doen er nu al zo traag over (hij eet het ook niet meer onmiddellijk allemaal op in tegenstelling tot voor het warme weer). Dan moet ik ze echt de hele avond in de mot houden zodat ze niet elkaars deel opeten. Afwisseling leek mij leuker zowel voor hen als voor ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ik let er echt niet op wie wat binnen krijgt hoor haha. Ik leg gewoon een witlof in het hok, wat bladeren andijvie en wat broccoli en ze gaan hun gang maar :P

Ik bedoel trouwens niet alle groente voor de hele dag geven, maar de groente van beide konijnen in brokjes voor de ochtend en dan als je weer thuis ben in de avond gewoon weer apart, de ene in brokjes en de andere niet.

Dan kun je smorgens als het nog niet helemaal op is tenminste met een gerust hart vertrekken en dan in de avond heb je er weer zicht op dus dan kan die portie gewoon op de normale manier. T was maar een idee :P

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .