Ga naar inhoud

Groenvoer


Alyda

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb een vraag met betrekking tot groenvoer voor een Ned. hangoordwergkonijn van 16 weken. Met 12 week heb ik geprobeerd groenvoer te introduceren, begonnen met komkommer. Ze kon hier echter niet echt tegen volgens mij, vond elke keer weer grote platte keutels (waarschijnlijk omdat ze er op had gezeten) of lange keutels. Ik ben er toen maar mee gestopt na 3 dagen. Ze had na een week weer alleen maar normale ronde keutels. Ik wil graag wel weer beginnen met groenvoer, maar ben ook een overbezorgd persoon wat betreft mijn nijntje. Heb met mijn vorige nijn namelijk erg veel problemen gehad, voornamelijk vaak een gasbuik.

Ik weet dat ik rustig moet beginnen met introduceren, beginnen met een stukje zo groot als een postzegel. Nu heb k hier echter de volgende vragen over:

- Als de keutels de volgende dag anders zijn dan normaal, dan stoppen of moeten ze sowieso wennen?

- Moet het vers groenvoer zijn of mag het ook bijvoorbeeld gesneden andijvie uit zak in de koeling zijn?

- Is het het beste om groenvoer op een vast tijdstip te geven?

Alvast bedankt voor de moeite even te reageren!

X Alyda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik heb toevallig andijvie in de koelkast liggen vandaar haha. Maar dan haal ik morgen even witlof bij de winkel. Maar moet ik een stukje zo groot als een postzegel net zo lang blijven geven tot haar keutels normaal zijn of moet ik stoppen als ze na de eerste keer anders zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de keutels anders zijn kun je het beste met die soort groente stoppen. Als het goed gaat 2 stukjes ter grootte van een postzegel en zo opbouwen. Duurde bij mij dan een weekje. Als je konijntje dat gewend is, bijvoorbeeld witlof, kun je beginnen met een postzegel van een 2e groente. Andijvie is ook een veilige groente. En zo doorgaan. Uiteindelijk vliegen ze bij mij hier op de groente af, dus ik hoop dat je jouw konijntje er ook zo veel plezier mee doet. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .