Ga naar inhoud

scheve kop,e.cuniculli


pientje

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik schrijf jullie allen omdat ik ten einde raad ben wat mijn konijn Knutsel betreft.

Knutsel is een ram van 7 jaar oud, en nu sinds drie weken ziek, plots begonnen met omvallen en na drie dagen een enorm scheve kop, nystagmus en het omvallen verergert.

Hij eet en drinkt nog steeds zeer goed, maar kan nu steeds minder uit de voeten. Zit nu in een klein binnenhok in plaats van vrij in de tuin.

Dierenarts 1 dacht aan een 'bacterie in de hersenen', Knutsel kreeg tien dagen antibiotica. Dit haalde niets uit en na weer twee keer bij deze arts te zijn geweest, wist deze niet wat hij ermee aan moest. Ik dus voor een second opinion naar de 2de. Hier heb ik wederom mijn verdenkingen over e.cuniculi geuit, dit wordt afgedaan als ver gezocht en deze arts denkt aan een 'middenoorontsteking'. Knutsel heeft weer antibiotica, andere nu, ook twee injecties gehad, maar nu na ruim vier dagen zie ik wederom geen vooruitgang.

Het advies van de DA(en ieder ander) is om hem in te laten slapen. Ik voel me hier nog niet happy bij omdat hij nog wel goed eet en drinkt en nog steeds krachtig lijkt. Maar zijn blije,vrije konijnenleven is voorbij en als dit de toekomst is dan kan ik daar enkel verdrietig om zijn.

Ik weet niet meer wat te doen, het lijkt nu uitzichtsloos, blijft die kop voorgoed zo scheef, is inslapen de beste remedie of zijn er nog overlevingskansen? Heeft iemand een tip of goede raad waar ik, maar vooral Knutsel mee geholpen zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mintaka zal je dadelijk antwoorden, haar konijn, Toendra heeft het ook gehad en is helemaal hersteld!

Ik denk dat je zeer dringend op zoek moet naar een konijnkundige DA. Elke dag telt. En voorlopig pAnacur halen en ontwormen, kan geen kwaad en zou di ebeestjes moeten doden.

Dit topic gaat verder bij spoedeisende vragen, was dubbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .