Ga naar inhoud

Van hangoren naar staande oren ?


Zomer

Aanbevolen berichten

Ja mijn Leyla had dat ook, ineens plop de oren omhoog.

Een paar dagen later had ze ineens een infectie aan de ogen, dat behandeld en een week later hingen de oren weer. Ze heeft alleen sinds die tijd niet van die slap hangende oortjes meer maar stevige hangoren.

Ik weet nog steeds niet of het 1 wat met het ander te maken had of het gewoon toeval was. Het schijnt in ieder geval wel vaker voor te komen. Vooral als je konijntje nog klein is wisselen ze nog wel eens heb ik begrepen.

Mijn andere konijntje had eerst 1 oor dat overeind stond en die hangt nu ook helemaal.

Je hebt best kans dat de oren weer gewoon gaan hangen hoor, misschien is je konijntje er nog niet helemaal uit :P

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kunnen hangoorkonijntjes hun oren helemaal rechtzetten als ze iets bijzonders horen. Ascorbine tilt zijn rechteroor vaak horizontaal op. En ik heb ook eens bij Bètacaroteen gezien, toen ze hier net was en er een harde scooter voorbij reed, dat ze haar hangoortjes helemaal omhoog zette. Ze was heel erg geschrokken van de scooter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een veeloor thuis: Stampertje. Zijn moeder was een staand-oor konijn en zijn vader is een hangoor. Stampertje mag kiezen. Ze hangen wel vaak, maar zitten ook regelmatig in vliegtuig-stand. En aangezien het een ontzettend nieuwsgierig konijn is, staan ze ook rechtop om maar niks te missen. Vooral als je vraagt of ie zin in wat lekkers heeft. Ploep! Meteen 2 van die flappers de lucht in. :mdr:

Zolang je geen gezondheidsproblemen ziet hoef je je niet ongerust te maken denk ik. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .