Ga naar inhoud

Schilfers bij rui = normaal?


Ruthie

Aanbevolen berichten

De nijnen zijn hier beiden ferm in de rui (de een al wat meer dan de ander). Bij Stitch merk ik ook dat er witte met hier en daar een beetje bruine schilfers zijn (beetje zoals korstjes maar dan bleker). Hij is het minst in de rui. Bij opzoeken zag ik dat het mijt kon zijn. Maar dit is toch al een goeie week zo (kan ook langer zijn). Ook zie ik geen kale of rode plekken. Krabben doet hij ook niet meer dan anders. De schilfers zitten op zijn rug, maar eerder verspreidt in een diameter van 10 cm, niet in hele hoopjes bij elkaar zoals op de foto's bij mijt. Ik heb zijn haar met schilfers eens onder een vergrootglas gehouden (15x) maar ik zie niets bewegen of abnormaals. Als het toch mijt zou zijn, zou Roxy het dan ook niet moeten hebben? Ze zijn bijna constant samen en bij haar is geen schilfertje te zien. Bij het opzoeken vond ik ook dat katten en honden tijdens het ruien wel eens schilfers oude huid kunnen verliezen (of hoe zeg je dat). Dus vroeg ik mij af of dit ook kan bij konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen schilfers gezien.

maar heb mijn nijnen ook in Juli allemaal preventief met stronghold behandelt omdat ik het idee had dat ze beestjes hadden!

Als je twijfelt zou ik even contact opnemen met je dierenarts.

Volgens mij kan stronghold nooit kwaad om dat eens in de zoveel tijd te geven... maar dat zijn andere leden misschien niet met me eens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .