Ga naar inhoud

Zieke ex ram


Trijntje84

Aanbevolen berichten

Ik heb een ex ram van 8 maanden. Hij is vandaag voor de 3e keer in 3 weken niet fit. 3 weken geleden voor het eerst en sindsdien elke week 1 dag dat hij erg stil is, niet wil eten en zijn buik die je erg op hol hoort gaan. Hij is 2 maanden terug gecastreerd. Daar had ik nog pijnstillend van liggen. De DA had gezegd als hij een keer niet lekker zou zijn hij dit mocht hebben. Dus gelijk gegeven. Ik heb toen zijn niks opgelost in warm water en dit met een spuitje gegeven. Hij knapte met een uur weer op en ging zelf weer eten. Een week later weer het zelfde verhaal. Ondertussen een voedster erbij gekregen. Ze zijn een super koppel samen. Ze kunnen niet zonder elkaar. Gisteren bij de DA geweest om haar te laten enten. Gelijk Blacky ( de ex ram) besproken. Ik heb cigarillo drops en critical care voeding mee gekregen. Hoe kan het dat hijger nu zo veel last van heeft. Kan het te maken hebben dat hij verschrikkelijk verhaard? Ik hoor graag van jullie wat adviezen om mijn lieve man dit niet elke keer mee te laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voer dat je hebt gekregen is goed voer, veel mensen hier gebruiken dat. Het zou inderdaad kunnen dat hij last heeft van het verharen. Je kan hem hiermee helpen door steeds zoveel mogelijk haar te plukken en eventueel wat lijnzaadolie over het eten te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook helpt bij beter doorschuiven van haar in de darmen zijn zonnebloempitten geven.

Wel voorzichtig starten zo met een stuk of vijf. Krijgt hij dan enkele dagen vijf kan je er al 10 geven. Dat is dan ook zeker voldoende.

Hij kan ze vb. krijgen als beloning ze eten dat meestal graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .