Ga naar inhoud

Just Grass


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Kennen jullie dit?

Dodson & Horrell Just Grass

Dodson & Horrell Just Grass is een natuurlijk gras op hoge temperatuur gedroogd. Just Grass kan men toevoegen aan het krachtvoer of gebruiken als een gedeeltelijk hooivervanger. Just Grass bevat géén toegevoegde melasse en heeft een hoge vezelwaarde. Just Grass bevordert het kauwproces en dus de speekselproductie, welke helpt een “buffer” te creëren tegen maagzuurgassen.

•Door het drogen op hoge temperaturen blijven de voedingswaarden en de kleur bewaard.

•Stof onttrokken, daardoor geschikt voor paarden met stofallergie

•Just Grass is een mengsel van Timothy, Fescue en Perennial Roggegras, en wordt verbouwd naar de standaard van Dodson & Horrell. Wat betekent dat het aan hoge kwaliteitseisen voldoet.

•Verkrijgbaar in 15 kg verpakking (ivm. groot volume worden 2 x 15kg Just Grass als 2 pakketten verzonden)

Ingrediënten:

Gedroogd gras

Voedingstabel Geschatte verteerbare energie Mj/kg 10,0:

Eiwit %

13,5

Olie %

4,0

Ruwe celstof %

25,0

As %

9,0

Vitamine A iu/kg

-

Vitamine D3 iu/kg

-

Vitamine E Mg/kg

-

Paarden Paardenvoer

Discipline-Prestatie Licht werk, Medium werk, Zwaar werk, Draf-Rensport

Fokkerij Paarden Drachtige merrie >9mnd, Lacterende merrie, Veulen 0-6mnd, Gespeend veulen, Jaarling >1jr, Opfok, Hengsten

Paarden Algehele gezondheid, Body+ gewicht opbouw, Herstellende paarden, Veteranen

Voersoort Paarden Ruwvoer

Stalstrooisel Nee

Het schijnt stofvrij te zijn, fijn voor dieren met stof/hooi allergie en baasjes met deze allergieën.

Het is veel losser verpakt als Compact Gras en veel groener en frisser te zijn.

Vroeg me af of het ook volledig gegeven mag worden i.p.v. hooi.

In de link bovenaan staat waar je het kan bestellen, maar is er toevallig ook iemand die een adresje weet in het Noorden van het land zodat ik het zelf op kan halen? Heb al heel veel winkels bij langs gebeld, maar heb nog nietmand gevonden die het verkoopt.

Ik wil het graag uit proberen voor mijn konijn die allergisch is voor iets en erg moet niezen van hooi. Stof in hooi??? Heb al tig soorten geprobeerd en bevochtig het al...

Kunnen ook pollen zijn??? Of losse haren, zeg het maar???

Heb op dit moment geen bodembedekking in hok en ren en heb enkel bodembedekking in de kattenbakken die de nijntjes als w.c.'s gebruiken. Hemperade, beukensnippers, houtkorrels (die eet ze juist op...) papierkorrels, maar heb het idee dat het daar niet beter of slechter van gaat dus ben maar weer terug naar de Hemperade.

Dat hebben ze ook met EUCALYPTES om de luchtwegen de zuiveren, maar dat lijkt me niet geschikt omdat konijntjes zo dicht met hun koppies boven de grond zitten i.i.t. paarden.

aangepast door Eefje
Link verwijderd, zie regels forum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring mee (heb 10 paarden maar over dit nog niets gehoord) maar stel mee alleen de vraag als je zo leest dat het echt voor fok en veulens meest gegeven wordt.

Ben je niet bang dat het iets te krachtig is voor konijnen ?

Ik zou hier eens een proefpakje van proberen verkrijgen dan weet je toch direct iets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .