Ga naar inhoud

Hele nacht graven


knaco

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een probleem. Ik zelf merk er niks van maar mijn ouders wel.

Mijn konijnen graven s'nachts altijd! Meestal al het hok schoongemaakt is maar ook gewoon anders.

Soms is het midden in de nacht en soms is het om zes uur s'ochtends.

Het is heel irritant vanwege het geluid maar ook omdat ze dan het hele hok overhoop halen.

Het hok is van hout maar we willen er misschien stenen in leggen.

Kan je hier iets aan doen of niet? En wat dan?

En doen meer konijnen dit of alleen de mijne? En wat hebben jullie dan gedaan?

Haha veel vragen maar help alsjeblieft!

Die konijnen zijn mijn alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn graaft ook veel, dat is gewoon des konijns :P Hij graaft in zijn hooi, in de ren, en scheurt kranten kapot, het is gewoon hoe konijnen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen, wat je wel kan doen is zorgen dat ze ergens in kunnen graven wat minder lawaai maakt, zoals een zandbak of handdoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen graven nu eenmaal, daar zijn het konijnen voor. Je kan het ze niet afleren of zo, het zit in hun aard en het enige wat je kan doen is het op zo'n manier laten gebeuren dat je er geen last van hebt.

Je hebt buitenkonijnen hè? Kunnen ze 's nachts wel in een ren of zo? Want als je ze 's nachts in een hokje hebt zitten is het logisch dat dit gebeurt, konijnen zijn 's nachts actief en dan moeten ze hun energie kwijt kunnen. Dus als je zorgt dat je ren goed overdekt is en veilig is tegen roofdieren en je hebt er gras of zand liggen met gaas eronder of aan de zijkanten diep in de grond, of een zandbak, dan kunnen ze daar 's nachts lekker graven zonder dat je er last van hebt, en dan kunnen de konijnen ook lekker zichzelf zijn en hoeven ze zich niet meer te vervelen als ze wakker zijn.

Het lijkt mij stug dat ze dat als ze op de juiste manier gehuisvest zijn ze nog in het hok gaan graven, vandaar dat ik het vermoeden heb dat de huisvesting die je nu hebt niet geschikt is voor konijnen. Mocht dat wel zo zijn, kun je dan uitleggen hoe je ze houdt, wellicht is er dan andere frustratie om andere redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .