Ga naar inhoud

Clicker en Targetstik Training


Spooky2013

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen :bunny3:

Ik heb sinds gisteren een nieuwe jonge baby konijntje een vrouwtje genaamd 'Spooky' ik heb haar bij een dierenwinkel gekocht :D

Ze is erg actief en nieuwgierig, ze leert ook snel ;) Ik had vandaag een wc rol gevult met hooi en voedsel en die trek ze helemaal leeg er leuk ook om te zien dat ze het leuk vindt om er moeite voor te doen.

Nu heb ik in me verleden vaker konijnen gehad, maar wil ik met deze echt gaan trainen en kan hier en daar nog wel wat leren. Nu had ik een paar vragen waar ik op hoopte dat jullie mij daar antwoord op konden geven.

Ik heb hier en daar wat rond gelezen dat de Clicker methode en Targerstik samen uitgevoerd moeten worden !!

Nu vraag ik me af waarom ? heeft dat te maken met het feit, dat je ze uiteindelijk beloont met een 'klikgeluid' inplaats van 'voedsel' ? Of is het om zo anderen dingen aan te leren ? ik krijg dit niet helemaal goed duidelijk hopelijk kunnen jullie mij dit ophelderen.....

Groeten Spooky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft het niet samen te gebruiken. Je kunt ook een beloningswoord gebruiken bijvoorbeeld "Yes". De klik of woordbeloning komt nooit in de plaats van voedsel! Het dier krijgt altijd na de klik of woord iets lekkers. De klik of woord is alleen bedoeld om precies op het goede moment het juiste gedrag te benoemen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .