Ga naar inhoud

Poepen op tegels, is dit af te leren?


ItIsSoFluffy

Aanbevolen berichten

Ons konijn is zindelijk, poepte nooit in de huiskamer op de houten vloeren (afgezien van blijkbaar een tijdelijke behoefte om te keutelen dankzij een logeerpartij, zie thread elders), maar op de tegels in de keuken poepte ze wel altijd veelvuldig. Ik heb daar toen een tweede toiletje neergezet, dat snapt ze want ze poepte en plaste daar dan ook netjes op maar ze bleef ook op de vloertegels keutelen.

Nu weet ik dat de fokster waar ze vandaan komt, haar konijnen altijd los laat lopen op haar tegelvloer in de tuin als ze de hokken verschoont. En dus poepen en plassen de jonge konijntjes 'automatisch' op die tegels daar. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze nu in de keuken wel poept op de tegels? Het lijkt mij van wel... maar hoe leer ik dat dan af? Ik heb al een toiletje geprobeerd maar het poepen blijft, en veel ook, zoveel dat ik de keuken tegenwoordig maar barricadeer. Erg lastig want het is een open keuken dus we breken allemaal onze nek als we de keuken in willen. Dus heeft iemand een goeie tip hoe we dit af kunnen leren?

Overigens klimt ze ook de trap naar boven op, daar moest dus ook een hek omheen... onhandig! Ik vraag me af of ik dat kan afleren... ze vindt het véél te leuk om naar boven te gaan, maar met zo'n open trap ben ik veel te bang dat ze valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .