Ga naar inhoud

Hoe verder gaan met zindelijk maken?


laura_morris

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Het gaat echt super met kersverse koppeltje! Alleen het zindelijk maken van het nieuwe konijn (Fenna voedster van 14 wk) gaat een beetje lastig.

Iedere dag doe ik netjes alle keutels in de wc's, het zijn 2 grote kattenbakken (alleen zo'n onderkant).

Met als bodembedekking van die strokorrels.

Mijn ram van 1/2 jaar Matti die doet het gelukkig weer netjes op de wc's alleen met koppelen heeft hij het 1,5 week ook overal gedaan.

Wat kan ik hier nog meer aan doen om te zorgen dat ook zij zindelijk word? Ik kom namelijk niet verder zo.

Tot nu toe was dit altijd de perfecte oplossing met mijn konijnen en zijn al mijn konijnen op deze manier binnen 1 week zindelijk geworden. Of heeft het nog meer tijd nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onze 2 konijnen zindelijk gekregen door ze een paar dagen in hun kooi te laten. (een dag of 4 niet uit hun kooi laten)

Deze kooi was volledig leeg (geen bodembedekking) met enkel een apparte bak waar ik houtpellets in deed.

Konijnen zijn van nature zindelijk... Dus alle plasjes gingen netjes in de bak.

Keutelen wilden ze nog overal in de kooi doen... Maar sinds dat ik een hooiruif boven het toilet heb hangen keutelen ze mooi in het toilet.

Konijnen keutelen namelijk ook tijdens het eten. (vandaar hooiruif boven toilet)Het gebeurt nog maar zelden dat ik keutels buiten het toilet vind*Konijnen moeten gewoon doorkrijgen dat ze alles in het toiketbakje moeten doen en dan pas kan je ze los laten doorheen het huis... Wel met een kooi die altijd open staat... Zodat wanneer ze moeten plassen of poepen, ze altijd hun kooi weer in kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .