Ga naar inhoud

Vragen over trainen


EllaEnJack

Wat doen jullie met trainen  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat doen jullie met trainen

    • Targe Stick volgen
    • Clicker training
    • Agility training
    • Springen


Aanbevolen berichten

Ik heb wat vragen over trainen.

- Wat geven jullie ze voor lekkers tijdens het trainen.

- Waar koop je een goede goedkope clicker

- Heeft iemand ervaring met de clicker van bunnybunch

- Heeft iemand een site hoe je hindernissen kunt maken

- Hoe maak je een targe stick

- Met welke stok en bal maak je een targestick

- Wat trainen jullie momenteel

- En hoe?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer de mijne nu iets te leren met clickertraining. Hiervoor heb ik niet zo'n dure clicker gekocht (die bovendien kneiterhard klikt), maar gewoon een dopje van een pestopotje. Zo'n blikken dopje op een klein glazen potje. Kost helemaal niets en ik heb er nu al 10 XD

Mijn konijntjes zijn gek op biks en daar doen ze alles voor, dus dat is een makkelijke beloning.

Geen idee waar je alle benodigdheden vandaan kan halen. Ik zou het gewoon zelf maken.

Hier leer ik ze 'hoog'. Dan gaan ze staan op de achterpootjes en dan krijgen ze iets van me. Eentje kan daarbij ook al wat stapjes lopen. Eigenlijk was dit commando meer om te kijken of ze het zouden begrijpen, want verder heb je er niets aan. Het lijkt mij vooral handig om ze op en af de bank te leren. In en uit de kooi. Dat soort dingen.

Er in gaat makkelijk door met de bak biks te rammelen. Of de deksel iets op te tillen. Dan lopen ze meteen over me heen. Als ik daarna wat biks in het voerbakje leg, springen ze meteen in de kooi.

Verder zweeft hier ergens op dit forum een clickertrainingtopic wat ik eens door zou lezen als ik jou was ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peentje mijn voedster kan enkele dingen.

Ze luistert heel goed, als ik zeg NEE dan is het NEE dan dan stopt ze waarmee ze bezig is.

Daar krijgt ze af een toe zo'n half Joghurt snoepje voor.

Daarnaast kan ze het commando: Peentje, ga eens staan! En dan gaat ze op haar achterpoten staan.

Net hetzelfde als hierboven, af en toe krijgt ze een half snoepje.

Soms hou ik een half snoepje in mijn handpalm en dan tik ik luid op de grond met het commando erbij : Peentje kom eens hier! En dan komt ze tot aan mijn vinger en dan krijgt ze het snoepje.

Ze doet alle commando's ook gewoon zonder snoepje :-)

Clicker hebt ik nooit gebruikt en ook geen targetstick

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Wat geven jullie ze voor lekkers tijdens het trainen. verschillend afhankelijk van de training. Eigen biks, kleine stukjes wortel, stukje peterselie. Eigenlijk kun je het beste iets geven waar je konijnen helemaal dol op zijn en wel gezond is voor ze

- Waar koop je een goede goedkope clicker Ik heb zelf de Trixie Target stick met ingebouwde clicker en heb aan het uiteinde een klein balletje overheen gedaan omdat dit makkelijk is aan te raken voor konijnen

- Heeft iemand ervaring met de clicker van bunnybunch Ik train mijn hond, kat en 2 van mijn konijnen met de clicker

- Heeft iemand een site hoe je hindernissen kunt maken Als je op google zoekt op zelf hindernissen agility maken krijg je veel verschillende hits. Ik ga ze zelf maken van voornamelijk PVC pijp

- Hoe maak je een targe stick Target stick kun je ook maken van bijvoorbeeld een oude antenne van een auto of radio en dan aan de voorkant een klein kattenspeelballetje erop bevestigen

- Met welke stok en bal maak je een targestick Zie vorige antwoord

- Wat trainen jullie momenteel Ik ben op dit moment bezig met het aanleren van "mooi zitten" en hier komen. Mijn hond en kat kunnen "mooi zitten" al en ik zou het leuk vinden om ze straks met z'n 3en naast elkaar te zetten in "mooi zitten"

- En hoe? Hou een snoepje voor de neus van jouw konijn en lok zo jouw konijn in de juiste positie. Wanneer dit is gelukt beloon je het konijn met een klik en snoepje of met je stem en snoepje

Hieronder een voorbeeld van het aanleren van "mooi zitten" bij Joy.

g21y.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joy het konijn op de foto is bijna 2 jaar en ben net pas begonnen met haar te trainen ;)

Leeftijd maakt niet zoveel uit alleen moet je dan wel rekening houden met wat je traint. Een heel oud konijn over een hoge sprong laten gaan is natuurlijk niet zo verstandig. Kijk ook goed wat jouw konijn leuk vindt om te doen of mee te spelen daar kun je dan ook goed gebruik van maken :)

Wish vindt het bijvoorbeeld heel leuk om van die intelligentie spelletjes te doen en daar vindt Joy weer niet zoveel aan. Met Wish hoef ik die trucjes niet te proberen, daar is ze te schuw voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Knabbeltje is pas een jaar oud, maar hij leert heel snel. Meestal gebruik ik stukjes van snoepjes waar hij verzot op is. Als ik een stukje uit het bakje pak staat hij al naast mijn voeten.

Binnen een avond snapte Knabbel al "op" (rechtop zitten), in de kooi, op de kooi, op de bank en natuurlijk kusjes geven. Soms probeert hij kusjes te geven als ik op de bank lig. In de hoop dat ik snoepjes geef. Haha, wie traint dan wie?

Verder heb ik via konijnenspellen.nl een aantal intelligent feeding toys gekocht. Die heeft hij in een avondje oefenen door. Meestal krijgt hij 's avonds zijn brokjes met zo'n speeltje.mdan is hij even bezig.

Ik heb nooit geweten dat konijnen zo slim zijn. Maar ik merk nu dat ze echt heel bij de hand kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .