Ga naar inhoud

riet?


ricksem

Aanbevolen berichten

Ik kan het op internet niet echt ergens terug vinden, maar hier eten ze het zonder problemen.

Riet behoort tot de 'grassenfamilie', en wordt in elk geval wel door wilde konijnen gegeten.

Mijn DA raadde het zelfs aan, om af en toe een rietstengel te geven; goed voor de tanden door het vele silicium dat er in zit. (En darmen, want lekker veel vezels)

abc52cce-faee-4055-b9ce-b4a35cf67094_zpsc36005cc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef gewoon de hele plant. Vooral de bladeren zijn favoriet, maar de steel geeft ze ook wel wat te doen. (Ik probeer er voor te zorgen dat ik de wortel niet meetrek, maar als dat wel gebeurt haal ik die er wel af. Ik weet niet of ze dat mogen, maar de onderkant van de stengel staat ook vaak in het water, en dat lijkt me toch wat minder geschikt.)

Hier heeft het geen problemen wat betreft keuteltjes gegeven, maar ik zou wel de eerste keer even een klein stukje geven, en kijken of dat goed gaat. Konijnen hebben natuurlijk vaak wel gevoelige darmen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst bij de tuinland hele leuke (en ook best grote) rieten mandjes

die ik best weleens zou kunnen gebruiken als een leuk relax-plekje voor de konijnen.

Maar ik durfde ze niet mee te nemen omdat ik bang ben dat ze bespoten zijn ofzoiets.

Toen ik het aan de verkoper vroeg kreeg ik zo'n hele domme blik toegeworpen.

"Euuuh...bespoten...? Wat bedoel je daar precies mee?" :drunk:

Als iemand een plekje weet waar je leuke (onbehandelde!!) rieten mandjes kan vinden...

Let me know. xD

@ Kruimel_love:

Leuuuuuuk! Veel plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .