Ga naar inhoud

Myx in Zwitserland...


Caroline

Aanbevolen berichten

Ja... het is zover... myx uitbraak op 100km... en enten is hier verboden...

Het hele Zwitserse forum staat op zijn kop door het topic wat ik daar een tijd geleden was begonnen... Het laatste myx geval dateerde van 10 jaar geleden en de meeste leden wisten toen niet eens wat het was...

Ze weten er echt niets van en willen nu allemaal hun handen op entstof leggen, er wordt bekeken of ze er in Duitsland of Frankrijk aan kunnen komen.

Er is een spergebied afgebakend van 5 gemeenten, daar worden alle konijnen afgemaakt en is geen transport van konijnen toegelaten. Onnozelaars!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... goede vraag waar we geen deftig antwoord op krijgen... gevaar van de entstof zelf, het immuum worden van het virus tegen de entstof....

Ik ga een beetje actiever vragen beantwoorden bij de Zwitsers ivm wat ik hiet geleerd heb over myx. Ik speel jullie de vragen door ok? :)

Eerste vraag: werkt de enting echt na 7 dagen zoals ik al las, of duurt het 3 weken, zoals de Zwitsers nu denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

carolien ,kunnen wij je dan niet helpen aan vacins

maar ge zul ze dan zelf moeten geven he ,of ziet ge dat niet zitten

ik kan er wel om voor u naar de apotheek als de dervaximyxo in de handel terug is !!!

zou zonde zijn u schoon nijntjes te verliezen aan deze rotte ziekte

wie gaaat dat weten dat ze geent zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.vol.be.ch/site/3-6-1-tiere-myxomatose-amtl._publikation.sperre.pdf

Ik heb het ondertussen zo begrepen dat een stal waar myx zit, volledig uitgeruimd wordt. Als er bij een wild konijn myx gevonden wordt, worden er jagers ingeschakeld om zieke dieren te doden.

Er staat een boete van 20 000 chfr bij het niet naleven van deze verordering. Maw je mag niet eens met je konijn naar de DA als het ziek is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat weet ik ... maar wat zou jij doen in mijn plaats? Volgens mij gaat de ziekte hier erg snel verspreiden, er zijn immers geen dieren beschermd. Biel is ook niet zo ver van hier, dat is nog het Franstalige deel, mijn kant van de bergen dus. Er gaat trouwens niemand achterkomen, dus het risisco is niet zo groot, ze kunnen me enkel pakken als ik de grens overga met de entingsstof. De da is in principe niet strafbaar. Ik ben er ondertussen achter dat de entstof zelf verboden is, enten gek genoeg niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag zelf inderdaad niet enten, dan ben je strafbaar...Heb je geen buurvrouw met een BIGregistratie ? (weet niet hoe dat bij jullie heet)

Op zich zitten je konijnen binnen...weet niet of je de ramen vaak open hebt (horren er voor ?) Maar C&M hebben wel een stuk minder kans om het te krijgen dan wanneer ze buiten zouden leven..

Maar goed, 1 mug is al genoeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wat met die Myx gevallen,

Kan me je bezorgheid wel voorstellen Caroline , en ik vind dat je niet echt strafbaar bent.

Je doet het uit bescherming voor je dieren en idd als ze langs komen , Ja sorry de tweeling is net naar B verhuist :P

Ze is alleen straf baar met de ent stof het enten op zich is niet straf baar dus dat zijn de feiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag ze nog wel vervoeren, ik zit (nog) niet in spergebied. Maar ze meenemen naar B is idd praktisch onmogelijk nu en bovendien had de DA vorige week ook een paar myx gevallen.

De tweeling zit idd binnen, maar de ramen staan hier elke dag gewoon op een kier en het zit hier nog vol muggen. Ik slaap al slecht als ze minder actief zijn 's avonds, heb nog regelmatig nachtmeries van wat er met Falco gebeurt is en ik wil dus gewoon zeker spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .